خبرهای داغ:
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین؛ با اشاره به بحران انرژی برق عنوان کرد؛

مراکز مجاز و غیرمجاز رمز ارز حق هیچ گونه فعالیتی ندارند

فولیان گفت: اساسا مراکز رمز ارز چه مجاز و چه غیر مجاز، با توجه به بحران کمبود انرژی، حق هیچ گونه فعالیتی ندارند و با متخلفین برخورد قاطع قضایی صورت می گیرد.
کد خبر: ۹۳۵۵۱۸۲
|
۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به ریاست علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار و با حضور مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان، علی فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین و مسوولان دستگاه های متولی در سالن جلسات مدیریت بحران استان قزوین برگزار شد.

علی فولیان در این جلسه بیان کرد: کشور در شرایط کرونایی به سر می برد که تبعات سو اقتصادی و اجتماعی در بردارد لذا مطالبه و رویکرد دستگاه قضا در راستای احیای حقوق عامه این است که به نگرانی مردم افزوده نشود.

وی گفت: قطعی برق تنش اجتماعی ایجاد کرده و تولید پرونده در مراجع قضایی استان زایش می یابد و موجب خسارت بر اموال مردم می شود. گاها ناامنی و موجبات بزه را ایجاد می کند و گاها بدبینی به نظام و عملکرد دستگاه ها را ایجاد می کند لذا باید مدیریت ما به گونه ای باشد که چالش ایجاد نکند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین اظهار کرد: وجود مراکز رمز ارزها بسیار نگران کننده است چرا که فعالیت این مراکز در شرایط بحران انرژی هیچ توجیهی ندارد و چون این موضوع قاچاق تلقی می شود و تعزیرات حکومتی است لذا لازم است با ایجاد کمیته ای برخوردهای قاطع با این امر صورت گیرد.

فولیان عنوان کرد: در بحث توزیع آب، یکی از اقدامات پیشگیرانه اطلاع رسانی و ترویج الگوی درست مصرف است. لذا لازم است تا امور مربوط به مشترکین پرمصرف از سوی آبفای استان با روش های مناسب رصد شود.

علی فولیان در ادامه در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به فعالیت مراکز رمز ارزها بیان کرد: اساسا مراکز رمز ارز چه مجاز و چه غیر مجاز، با توجه به بحران کمبود انرژی، حق هیچ گونه فعالیتی ندارند.

وی گفت: بنا به تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد مراکز غیر مجاز توسط پلیس امنیت اقتصادی جمع آوری و پلمب شود و مراکز مجاز نیز مطابق دستورالعمل و بخشنامه ریاست جمهوری، تا پایان شهریورماه به جهت بحران انرژی، اساسا حق ادامه فعالیت ندارند.

معاون امور پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اظهار کرد: مرکز تولید رمز ارز در روستای ولی آباد بوئین زهرا به دلیل اینکه متصل به شبکه نبوده و خود، با تولید برق از طریق دو دیزل، فعالیت می کند لذا مانعی برای فعالیت ندارد.

فولیان عنوان کرد: کشور در بحران قطعی برق قرار داشته و خاموشی ها موجب ایجاد تنش اجتماعی می شود و تولید پرونده و خسارت برای مردم می کند. لذا از انرژی برق برای تولید رمز ارز نباید استفاده شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار