خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی :

گستردگی کمکهای مومنانه در بخش های مختلف/ خراسان جنوبی میزبان خیرین آب از داخل و خارج استان است

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: کمکهای مومنانه امروز گسترده است و خدمت به نیازمندان کاری الهی است که این همدلی، همراهی و هماهنگی در کشور و خصوصا استان شروع شده است.
کد خبر: ۹۳۶۲۶۱۵
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی در مراسم افتتاح بوستان زنده یاد مجتبی کاشانی در روستای علی آباد لوله بیرجند اظهار داشت: در کار خیر قدم های بزرگی در کشور برداشته شده و نیاز است که فرهنگ باقیات  صالحات ترویج پیدا کند که فرهنگ اوقاف و کار خیر در ایران بسیار اصیل و قدیمی است در گذشته کسانی که کمی استطاعت مالی داشتند برای خدمت به همنوعان در موضوع وقف کارهای بزرگی انجام دادند  مثل وقف آب روستای علی آباد که سالها مردم بهره بردند.

 وی عنوان داشت: امروز یکی از مشکلات بزرگ در جامعه ما آب شرب و آب کشاورزی است و در این زمینه خیرینی قدم برداشتند و در مناطق محروم کارهای بزرگی شروع کردند که استان خراسان جنوبی میزبان این خیرین از داخل و خارج استان است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: در موضوع کمکهای مومنانه که رهبری  در روز نیمه شعبان سال گذشته فرهنگی را برای مردم معرفی کردند و بزرگان، مومنین و علما این فرهنگ را گسترش دادند کمک مومنانه است فقط کمک مالی نیست و این کار خیر در خیلی بخش ها دنبال می شود  مثل ساخت مدرسه و کاری که دانشجویان جهادگر و بسیج فرهنگیان انجام می دهند آموزش دانش آموزانی که در مناطقی در جریان کرونا از درس عقب ماندند و در نقاطی که دسترسی به اینترنت مشکل دارند.

همراهی مردم با گروه های جهادی فلسفه کار بسیج است

وی خاطرنشان کرد: کمکهای مومنانه امروز گسترده است و خدمت به نیازمندان کاری الهی است که این همدلی، همراهی و هماهنگی در کشور و خصوصا استان شروع شده و ادامه دارد و در ماه ذی الحجه  دهه ولایت و امامت ضمن برگزاری جشنهای بزرگ قربان تا غدیر کمکهای مومنانه از جمله اشتغالزایی و کمک به معیشت خانواده انجام شده است.

قاسمی افزود: فلسفه بسیج این نیست که حتما گروه جهادی به تنهایی در منطقه ای کار کنند بلکه باید وقتی که گروه جهادی، مجموعه نوسازی مدارس یا بسیج سازندگی به منطقه بیاید همه مردم آنجا قیام، همراهی و همکاری کنند تا کارها با کیفیت خوب انجام شود.

وی ادامه داد: در بخش های مختلف اعم از صنایع کوچک در خانواده و اشتغال خانگی  گروه های جهادی در مناطق محروم و برای خانواده های کم برخوردار مراجعه کنند  پایگاه های بسیج خواهران و برادران خانواده های نیازمند را شناسایی کنند و گروه های جهادی در زمینه های مختلف امداد ، بهداشت و درمان  برای خدمت رسانی به مردم نیازمند حاضرشود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی ضمن قدردانی از شورای اسلامی روستا، بسیجیان و گروه های جهادی گفت: روستایی که این تعداد جوان و نوجوان دارد که مستعد فعالیتهای جهادی هستند باید مدیریت شود که گروه های جهادی برای خدمت به روستا و مناطق دیگر در اینجا ساماندهی شوند.

وی از دست اندرکاران که محیط ورزشی و آب سالم مهیا کردند از مجموعه های بسیج سازندگی، اوقاف، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و سایر مجموعه هایی که همراه و پشتیبان بسیج سازندگی هستند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها