خبرهای داغ:

امر به معروف و نهی از منکر آبادانی و توسعه مادی و معنوی را به دنبال دارد

شاهرود_امام جمعه شاهرود امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف فردی و اجتماعی مردم و مسوولان برشمرد که آبادانی و توسعه مادی و معنوی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۳۶۲۷۹۸
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
امر به معروف و نهی از منکر آبادانی و توسعه مادی و معنوی را به دنبال داردبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای پیامبر اعظم (ص)، که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با ویروس کرونا برگزار شد، با اشاره به شیطنت‌ها و حضور بیگانگان در منطقه و خلیج فارس گفت: هیچ زمانی حضور آنان ضامن امنیت و به نفع مردم نیست، چرا که مسایل منطقه باید به دست دولت‌ها و مردم حل و فصل شود.
امام جمعه شاهرود افزود: تهدید اخیر اسراییل جدی نیست، چرا که سران این رژیم جعلی می‌دانند در دسترس نیرو‌های ایران و مقاومت قرار دارند.
وی با بیان اینکه اسراییل کوچکتر از آن است که ایران را تهدید کند، تاکید کرد: اگر این رژیم دست از پا خطا کند، نابودی این غده پلید سرطانی زودتر جامه عمل پوشانده خواهد شد.
امینی گفت: ملت بزرگ ایران درسی فراموش نشدنی به متعرضان و حریم شکنان برای عبرت تاریخ خواهد داد.
امام جمعه شاهرود امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف فردی و اجتماعی مردم و مسوولان برشمرد که آبادانی و توسعه مادی و معنوی را به دنبال دارد.
امینی، توصیه مقام معظم رهبری در راستای حفظ سلامت مردم و پس از آن توجه به برپایی مراسم عزاداری محرم و صفر را مورد تاکید قرار داد و افزود: همانطور که مردم زندگی با این ویروس منحوس را در این مدت فرا گرفتند، در تجمع‌ها و عزاداری‌ها هم تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی تنفیذ حکم رییس جمهوری به دست، ولی فقیه مشروعیت بخشیدن به اقدامات ریاست جمهوری خواند و گفت: تحلیف در مجلس و پیش روی مردم و مسوولان براساس قانون ضروری است.
امام جمعه شاهرود، جابجایی قدرت را فرصتی برای نشان دادن مردمی بودن نظام دانست و تاکید کرد: تلاش شبانه روزی برای خدمت به مردم و مبارزه با فساد از سوی دولت سریعتر باید آغاز شود.
امینی، حل مشکل مردم را مصداق مردمی بودن دولت ذکر کرد و ادامه داد: همدلی و همکاری بین قوا این مساله را بیشتر به منصه ظهور می‌رساند.
امام جمعه شاهرود به طرح صیانت اجتماعی مطرح شده در مجلس نیز اشاره کرد و افزود: برخی بدون مطالعه طرحی می‌دهند و برخی نیز در موافقت و مخالفت با آن داد و فریاد راه می‌اندازند.
امینی، صیانت از حقوق شهروندان در فضای مجازی را با حفظ کارکرد‌های مهم آن به ویژه کسب و کار و ارتباطات ضروری برشمرد و تاکید کرد، در جوامع مختلف برای فضای مجازی قوانین محکم دارند که جای آن در کشور ما خالی است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به آیین تکریم و معارفه نماینه، ولی فقیه در استان سمنان، افزود: آیت الله شاهچراغی بیش از ۲۰ سال خدمات ماندگار داشت.
وی ۱۷ مرداد روز خبرنگار و شهادت دیپلمات‌های ایرای در افغانستان و شهادت کریم حیدریان از اهالی شاهرود و محمود صارمی خبرنگار ایرنا در این رخداد را تبریک و تسلیت گفت و افزود: قوی عمل نکردن در فضا‌های تبلیغاتی و عدم حرکت هوشمندانه در مقابله با تبلیغات شوم دشمنان سزاوار نیست.
وی، به فتنه کهنه ایران هراسی نیز اشاره کرد و گفت: ایران مقتدر با داشتن سلاح‌های بازدارنده امنیت مردم و منطقه را تامین می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها