خبرهای داغ:

فضیلت قرائت زیارت امین الله

طلبه حوزوی در سرخه گفت: زیارات امین‌الله زیارت مخصوص حضرت علی (ع) در روز عید غدیر و نیز از زیارات جامعه‌ای ست که نزد قبور هر یک از ائمه (ع) می‌توان خواند.
کد خبر: ۹۳۷۰۵۴۸
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با ماه محرم مراسم عزای حسنی همراه با سخنرانی مریم بافتی طلبه حوزوی و روضه خوانی با محوریت شرح دعای امین الله از امام سجاد (ع) در پایگاه حضرت معصومه (س) سرخه برگزار شد.

مریم بافتی در این جمع اظهار کرد: زیارت امین الله یکی از زیباترین، مهمترین و پر معناترین زیارات ائمه(ع) است. هر بخش از این زیارت‌نامه، داری مفاهیم بلندی است که برای شناخت و درک آن احتیاج به معلمی کار بلد و خوش‌سخن است تا انسان به عمق آن راه یابد و زیارت‌نامه برایش دلنشین‌تر شود.

او افزود: زیارت أمین الله داراي سه بخش است: بخش اول درباره امام معصوم (ع)، بخش دوم درباره درخواست هایی است که از خداي متعال دارد و بخش سوم به تعبیر امام سجاد (ع) ثناي عشقی است.

طلبه حوزوی در ادامه اضافه کرد: زیارات امین‌الله زیارت مخصوص حضرت علی (ع) در روز عید غدیر و نیز از زیارات جامعه‌ای ست که نزد قبور هر یک از ائمه (ع) می‌توان خواند.

بافتی بیان داشت: زیارت امین الله، زیارتی است که گرچه خطاب به امیر مؤمنان (علیه السلام) از زبان امام زین العابدین (ع) نقل شده است؛ اما می‌توان با آن، در همه روضه‌های مقدس، آن را قرائت کرد و این  دعا سرشار از معرفت و معنویت است.

او عنوان کرد: امام باقر (ع) در مورد فضیلت این زیارت فرمود: «هرکه از شیعیان، این زیارت و دعا را نزد قبر امیرالمؤمنین (ع) یا نزد قبر یکی از ائمه بخواند البته حق تعالی این زیارت و دعای او را در نامه‌ای از نور بالا برد و مهر حضرت محمد(ص) را به آن زند و هم چنین محفوظ باشد تا تسلیم نماید به قائم آل محمد (ع) پس استقبال نماید صاحبش را به بشارت و تحیت و کرامت.»

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار