خبرهای داغ:

اهمیت و جایگاه وضو

سرگروه حلقات صالحین در سرخه گفت: علاوه بر فواید بهداشتی وضو متخصصان پزشکی نیز فوایدی را برای وضو مطرح کرده اند.
کد خبر: ۹۳۷۰۵۵۶
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ به همت پایگاه بسیج برادران امام خامنه‌ای (مدظله) جلسه حلقه صالحین جوانان با محوریت احکام وضو با حضور حجت الاسلام و المسلمین یونس براتی امام محله آل یاسین و سرگروه حلقات صالحین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین یونس براتی در جمع جوانان بسیجی اظهار کرد: پیامبر خدا (ص) در پاسخ به فردی در خصوص وصف مؤمنان در قیامت فرمودند: مؤمنان درخشان و روسفید بر اثر وضو و کافران سیه‏‌رویند و آنها را بر کنار صراط آورند؛ همچنین کسی که شب را با وضو بیارامد، گویی که تمام شب را به عبادت گذرانده است.

او افزود: «وضو» در لغت به معناى نظافت و پاکیزه کردن است‏ و در اصطلاح فقه عبارت است از شستن مخصوص؛ که مى‏توان آن را به دو صورت  ترتیبى و ارتماسى انجام داد.

وضوى ترتیبى بدین صورت است که به قصد قربت و اطاعت از فرمان خدا، ابتدا صورت و سپس دست راست و بعد دست چپ را بشوید. آنگاه با رطوبتى که از شستن دست بر کف آن باقى مانده، سر را مسح کرده و سپس پاى راست و در پایان پاى چپ را مسح نماید.

علاوه بر احادیثی که بر فواید بهداشتی وضو تأکید کرده و آن را از عوامل طولانی شدن عمر برشمرده‌اند، برخی متخصصان علوم پزشکی با دقت نظر در دستورات و احکام وضو برای این عمل عبادی فوایدی چون سلامت جسمانی، سلامت گوارشی، سلامت مجازی تنفسی، بهداشت پوست و غیره را مطرح کرده‌اند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار