خبرهای داغ:
مسئول نظارت و ارزیابی قرارگاه خاتم الانبیاء کشور؛

دانش آموزان در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب نقش عظیمی داشتند

دامغان_ سردار صفاری در نخستین اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی استان سمنان در مصلی شهرستان دامغان گفت: دانش آموزان در سرعت بخشیدن به حرکت و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش عظیمی داشتند.
کد خبر: ۹۳۸۸۱۸۱
|
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار صفاری مسئول نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء کشور در نخستین اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی استان سمنان در مصلی شهرستان دامغان اظهار کرد: شهدا زنده و بر اعمال روزانه ما ناظر هستند و جایگاه ویژه ای نزد خداوند دارند و همه ما در ادامه مسیر شهدا مسئول هستیم.

صفاری 13 آبان را یادآور 3 حادثه عظیم دانست و بیان کرد: در سال 1343 همزمان با تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس شاهنشاهی فریاد امام خمینی (ره) اوج گرفت و بزرگترین مخالفت خود را اعلام و تصویب این قانون به وسیله نمایندگان مجلس را افشا و محکوم کرد و حرکت انقلاب ما از همین زمان آغاز شد.

فرمانده اسبق نیروی دریایی کل سپاه بیان کرد: حرکت انقلابی دانش آموزان در 13 آبان سال 1357 به همراه دانشجویان در مبارزه علیه رژیم و شهادت 56 دانش آموز در سرعت بخشیدن حرکت و پیروزی انقلاب بسیار موثر و بعد از آن روز سرعت تظاهرات توسط مردم اوج گرفت و به 22 بهمن 1357 ختم شد.

ریاست اسبق دانشگاه جامع امام حسین (ع) سپاه پاسداران 13 آبان سال 1358 را یادآور حرکت انقلابی دانشجویان دانشگاه های تهران دانست و تصریح کرد: در این زمان انقلاب شکل گرفته است اما ریشه استکبار جهانی هنوز از بین نرفته بود که حرکت انقلابی دانشجویان در سالگرد شهدای دانش آموز موجب تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شد و از آن به بعد دشمن تبلیغات وسیع و تهدیدات خود را ادامه داد.

او افزود: دشمن از قدرت امنیت داخلی ایران، قدرت بازدارندگی، دفاعی و نظامی کشور و قدرت منطقه ای ما همچنان در هراس است.

صفاری بیان کرد: دشمن نگران قدرت های کشور جمهوری اسلامی ایران است و اکنون با جنگ نرم به دنبال ضربه زدن به نسل نوجوان و جوان این سرزمین است و روحیه انقلابی جوانان را رصد می کند.

او گفت: 13 آبان نقطه عطفی بود که در تاریخ ما به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ثبت شد و اکنون در گام دوم انقلاب رسالت ما و ویژه نسل نوجوان و جوان ادامه مسیر شهدا و زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) می باشد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، نخستین اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی استان سمنان در مصلی شهرستان دامغان با سخنرانی سردار مرتضی صفاری فرمانده اسبق نیروی دریایی کل سپاه، ریاست اسبق دانشگاه جامع امام حسین (ع) سپاه پاسداران و مسؤل نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء کشور، روایتگری خانم دکتر فهمیده خواهر شهید حسین فهمیده، با حضور دکتر مجتبی باستان ریاست سازمان بسیج دانش آموزی کشور، شعرخوانی امیررضا رشیدی و با اجرای گروه سرود آوای رضوان از مشهد مقدس به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها