در مراسمی با حضور مسئولین سپاه استان قم

از رزمندگان لشکر ۱۷ قم در ماموریت شمال غرب تجلیل شد

آیین تجلیل از رزمندگان لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در ماموریت شمال غرب، صبح امروز در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۸۳۱۲
|
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیین تجلیل از رزمندگان لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در ماموریت حراست از مرز‌های شمال غرب کشور، امروز با حضور فرماندهان سپاه و لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) و سربازان و پایوران لشکر برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌‎الاسلام «سید حسن اکبری» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در سخنانی با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی لشکر ۱۷ در ماموریت دفاع از مرز‌های شمال غرب کشور، اظهار داشت: جنگ، سخت است، اما جهاد اکبر یا جهاد با نفس به مراتب از آن سخت‌تر است، زیرا نفس اماره انسان را به هر سمتی که می‌خواهد، می‌برد مگر اینکه خدا رحم کند و دست انسان را بگیرد.

وی با اشاره به عبارت «خذوا حذرکم» در آیات قرآن عنوان کرد: منظور از این آیه، این است که انسان در هر زمانی باید آمادگی خود را برای مبارزه با نفس که بدترین دشمن انسان است، حفظ کند.

اکبری تاکید کرد: اگر انسان بخواهد همنشین شهدا، صالحین، پیامبران و شایستگان باشد، باید از خدا و رسول اطاعت کند.

سردار «اسدالله گنجعلی» فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) نیز گفت: ماموریت لشکر ۱۷ در طول چندین سال استقرار در شمالغرب، جلوگیری از ورود قاچاق و اشرار و ضدانقلاب به خاک میهن اسلامی و نیز خروج احشام از کشور بود و بحمدالله با حضور داوطلبانه بیش از یک هزار نیروی بسیجی در کنار نیرو‌های پایور، با بهترین توفیقات ماموریت را به پایان رساندیم.

وی حضور پیشکسوتان در جمع نیرو‌های لشکر و انتقال تجربیات آنان را از نکات مهم ماموریت لشکر خواند و گفت: لشکر ۱۷ در ماموریت‌های خود در سوریه و آزاد سازی نبل و الزهرا و نیز شمالغرب کشور، همواره خوش درخشیده و شهدای والامقامی را نیز تقدیم نموده است.

همچنین سردار «سید محمدتقی شاهچراغی» فرمانده سپاه استان قم نیز با اشاره به این‌که نیروی انسانی محور تمامی موفقیت‌هاست، افزود: شجاعت، صفا و صمیمت و نیز همدلی رزمندگان اسلام در لشکر ۱۷ موجب شکل‌گیری آمادگی همیشگی برای حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی شده‌است.

وی در مورد انتصاب خود به سمت استاندار قم گفت: خود را همواره سربازی برای اسلام و نظام اسلامی می‌دانم.

در پایان این مراسم، تعدادی از پایوران و سربازان نمونه و بسیجیان گردان‌های لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در ماموریت شمالغرب، با اهداء هدایایی مورد تجلیل قرار گرفتند.

سردار «رستمعلی رفیعی» فرمانده سابق لشکر ۱۷ و فرمانده سپاه قزوین، حجت الاسلام «شریعت نژاد» مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۱۷، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، حجت الاسلام «محمد لطفی نیاسر» مدیرکل صداوسیمای مرکز قم، «مصطفی ملایی» عضو شورای اسلامی شهر قم و تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای لشکر در شمالغرب و دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات