خبرهای داغ:
مدیرکل گمرک استان سمنان:

گمرک استان سمنان امسال ٢٠٧ میلیارد ریال درآمدزایی داشت

علی سعدالدین گفت: ۲۰۷ میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال درآمد گمرک استان سمنان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان با احتساب ضمانت‌نامه‌ها ثبت شد.
کد خبر: ۹۴۰۰۶۸۶
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: از مجموع ۲۰۷ میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال درآمدزایی گمرک استان سمنان، ۹۳میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بود.
وی ادامه داد: یکی از راه‌های درآمدزایی کشور‌ها صادرات کالا به اقصی نقاط جهان است که همین موضوع اهمیت و جایگاه نهاد و سازمانی مانند گمرک را بیش از پیش مشخص می‌کند.
سعدالدین اضافه کرد: گمرک به عنوان مجری مقررات تجارت جهانی نقشی مهم در توسعه تجارت و تحقق سیاست‌های بازرگانی کشور بازی می‌کند.
مدیرکل گمرک استان سمنان تصریح کرد: کالا‌هایی به وزن ۱۷۲ هزار و ۶۴۷ تن و به ارزش ۲۸۶میلیون و ۶۱۰ هزار دلار از گمرک این استان به ۳۴ کشور جهان از ابتدای فروردین ١۴٠٠ تا پایان آبان امسال صادر شد.
وی کشور‌هایی مانند عراق، ترکیه، اوکراین، آذربایجان، ترکمنستان، ویتنام، اندونزی، روسیه و هند را مقصد صادراتی کالا‌های تولیدی استان برشمرد و گفت: عمده کالا‌های صادراتی از استان سمنان شامل هیدروکربن سبک، پودر لباسشویی، سیمان، کاشی و سرامیک، کابل زمینی، کولر آبی و پودر باریت است.
سعدالدین تصریح کرد: طبق آمار، ارزش کالا‌های صادراتی از مبدا گمرک استان سمنان در مدت ذکر شده از نظر وزنی چهار درصد افزایش و از نظر ارزش مبلغی ۵۱ درصد افزایش یافت.
مدیرکل گمرک استان سمنان خاطرنشان کرد: متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال یکهزار و ۶۶۰ دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۴۶ درصدی داشت.
وی اضافه کرد: ۹هزار و ۴۴۲ تن کالا امسال تا پایان آبان به ارزش ۳۴میلیون و ۲۰ هزار دلار از گمرک استان ترخیص شد که عمده کالا‌ها شامل اجزا و قطعات ماشین‌ها، دستگاه‌های برقی، الیاف آکریلیک و پنبه حلاجی شده بود.
سعدالدین گفت: انواع کالا از سوی شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی استان بیشتر شامل مواد اولیه، ماشین آلات، قطعات و اجزای تولیدی از ۱۶ کشور مانند ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، امارات و کره جنوبی به گمرک استان تا پایان آبان وارد شد.
مدیرکل گمرک استان سمنان یادآور شد: متوسط ارزش دلاری هرتن کالای وارداتی از ابتدای امسال تا پایان آبان، ۲ هزار و ۶۰۳ دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۴ درصدی داشت.
وی اظهار داشت: طبق آمار ارزش کالا‌های وارداتی از مبدا گمرک استان در این مدت از نظر وزنی یک درصد کاهش یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها