خبرهای داغ:

توجه جدی دولت به مصلی ها/دست برتر ایران در مذاکرات آتی/حل ریشه‌ای مسئله آب شاهرود

شاهرود_ امام جمعه شاهرود بر حل مسئله آب شهرستان بطور ریشه‌ای را خواستار شد و گفت: در مذاکرات آتی با توجه به شکست آمریکا در دزدی دریایی، دست برتر را داریم.
کد خبر: ۹۳۸۷۸۱۹
|
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

توجه جدی دولت به مصلی ها/دست برتر ایران در مذاکرات آتی/حل ریشه‌ای مسئله آب شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان سمنان و ارائه درخواست‌ها به ایشان در مورد شهرستان شاهرود اظهار کرد: اولین مطالبه آب است که در سطح استان، بیشترین مشکل آب مربوط به شهرستان شاهرود است و در سالیان گذشته در مورد این مسئله در شهرستان توجه جدی نشده است.
او افزود: اینکه کنار آب قطری سه حلقه چاه حفر کنیم برگشت به راه گذشته است و ۳۰ سال این راه غلط را طی کرده ایم و این تضمین آب در آینده شهرستان نخواهد بود.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه از همه مسئولین گذشته سوال داریم که چرا ترک فعل کردند و از رئیس جمهور می‌خواهیم به این طرح‌های سرگرم کننده و زود گذر توجه نکنند و آب مهم است و اگر نباشد در سال‌های بعد از شهر خبری نیست.
امینی با اشاره به صرفه جویی در مصرف آب شرب و کشاورزی گفت: متاسفانه در بخش کشاورزی ما در استفاده از آبیاری‌های نوین عقب هستیم و باید به این امر توجه و مردم هم صرفه جویی نمایند.

توجه جدی اصلاح شبکه آب شاهرود
او ادامه داد: اصلاح شبکه آب شهرستان بسیار اهمیت دارد و ا که حداقل ۲۵ درصد آب شرب در شبکه هدر می‌رود و اگر آب دریای خزر و خلیج فارس هم به شاهرود بیاید تا شبکه اصلاح نشود ما مشکل خواهیم داشت و باید در این زمینه بودجه قرار گیرد و هر سال کیلومتری از شبکه اصلاح شود.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه ۲۰ سال از احداث فاضلاب شهری شاهرود می‌گذرد، افزود: در این مدت فقط ۱۵ درصد مردم از فاضلاب استفاده می‌کنند و استهسال هم نداریم و تصفیه خانه شاهرود مورد توجه نبود که اگر بود امروز کارخانه فولاد نباید از آب زیرزمینی استفاده می‌کرد و از آب فاضلاب بهره می‌برد.

توجه به احداث فاضلاب شهری شاهرود
او اضافه کرد: اگر به جنگ آب که بیان می‌کنید اعتقاد دارید چرا باید فاضلاب ۲۰ سال طول بکشد و می‌دانیم دولت نمی‌تواند و بخش خصوصی باید وارد شود که البته باید وارد شود که هم نفع مردم است و هم سود خودش را دنبال کند.
امام جمعه شاهرود به موضوع اشتغال و معدن و هام فروشی آن و سیمان بیارجمند نیز اشاره کرد و با تاکید بر توجه به فرودگاه بین‌المللی شاهرود، گفت: اگر فرودگاه شاهرود در بخش مسافربری و لاکچری نیست می‌تواند در سفره فقرا اثرگذار باشد و ایجاد گمرک و بندر خشک و صادرات مثل انگور برای تازه خوری استفاده شود و فرودگاه را مجموعه اقتصادی باید دید تا صرف داشته باشد.

او با انتقاد از اینکه در مصوبات سفر ریاست جمهوری به مصلی‌ها توجه نشد، گفت: مصلی‌ها را نباید برای نمازجمعه دید و باید برای شهرستان در نظر گرفت و به عنوان یک مجموعه دید که از شنبه تا پنجشنبه در اختیار مردم باشد و جمعه بازار و نمایشگاه و فعالیت‌های دیگر را می‌توان در آن برگزار نمود.
امینی با بیان اینکه مصلی شاهرود را ۵۰ درصد مردم کمک کردند و بخشی از سفر مقام معظم رهبری و بخشی هم دولت گذشته کمک کرده است، گفت: ۱۱ سال ساخت یک مصلی طول بکشد خوب نیست و باید مورد توکه قرار گیرد و در کنار بودجه‌های ده‌ها میلیارد تومانی به پروژه‌های دیگر یک دهم آن را هم به ساخت مصلی اختصاص دهند چرا که مصلی حاکمیتی است و برای عموم مردم در فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی قابل استفاده است.

شکست همینه آمریکا برای هزارمین بار
امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام سپاه در برخورد با دزدی دولتی در دریای عمان اشاره کرد و افزود: اولین بار است که در دریای عمان دزدی دولتی از نفتکش جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و این اقدام دارای اهدافی بوده است.
امینی با برشمردن اهداف دشمن از این دزدی دریایی آمریکا گفت: سرپوش گذاشتن در شکست‌های خود در افغانستان، لبنان و یمن و قدرت‌نمایی در دریای عمان، سرپوش گذاشتن بر شکست‌های عربستان در منطقه که در لبنان و یمن و افغانستان نتوانستند کاری کنند و توهم اینکه نیرو‌های مسلح ما اگر در خلیج فارس قدرتمند هستند در دریای عمان قدرتی ندارند رخ داده است.
او ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند با این اقدام برگ برنده برای اروپایی‌ها در مذاکرات ۸ آذر ایجاد کنند که به این اهداف خود نرسیدند.
امام جمعه شاهرود با اشاره به برکات این اقدام موثر افزود: اثبات واکنش سریع و قاطع نیرو‌های مسلح در هر زمان و هر مکان، پیام روشن به آمریکا و عربستان و بویژه اسرائیل که هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و دلگرمی به هم‌پیمانان و متحدان جبهه مقاومت و غرور ملی و واقعیت امنیت ملی از دلاور مردان کشورمان و اثبات توان رزمی دلیرمردان در هر منطقه و برداشته شدن گزینه نظامی از روی میز است.
او با بیان اینکه با این اقدام الان ما دست برتر را در مذاکرات آتی داریم گفت: شکست ابهت آمریکا برای هزارمین بار که از تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ تا تحقیر‌های فراوان در طبس و دفاع مقدس و تحریم‌ها و افغانستان و منطقه که این اولین و آخرین تقابل ما با آمریکا نیست.
امام جمعه شاهرود در پایان از دانش آموزان دست اندر در برپایی نمازجمعه این هفته به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و روز دانش آموز نیز تقدیر کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها