خبرهای داغ:
فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار«بسیج»:

امنیت پایدار در مرزها با مشارکت بسیجیان ممکن است/ نسل جوان همتا و هم پای جوانان اول انقلاب آمادگی جان فشانی دارند

سردار تناکی: در بحث امنیت داخلی نیز به عنوان قرارگاه شهید ناصری در مرز، قسمت اعظم ماموریت ما توسط بسیجی ها انجام می‌گیرد گردان های امام حسین(ع) که در هر شهرستان داریم به تناوب به منطقه عملیاتی اعزام می شوند.
کد خبر: ۹۴۰۶۰۵۲
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، تبیین کارکرد بسیج در جمهوری اسلامی ایران دارای رویکردی نوین و اختصاصی است. یعنی برخلاف نظریه جامعه شناختی که حرکت مردمی را برای انقلاب ضروری می داند و پس از تشکیل نهادهای قانونی، بسیج عمومی را لازم نمی دانند و جلوی هر حرکت اجتماعی و مردمی را خواهند گرفت. رویکرد نوین جمهوی اسلامی به بسیج، موجب گردید نخبگان و توده های انقلابی، پس از انقلاب، منفعل نشده بلکه همان نخبگان و همان توده ‌مردم، در جهت حفاظت و حراست از انقلاب، به راه خود ادامه دهند.

 

فرهنگ بسیجی هم اکنون نیز ساری و جاری است و همانطور که می بینیم امروز مدافعین سلامت با همین تفکر، جانفشانی و نقش آفرینی می کنند. امروز بسیج به حوزه های مختلف تقسیم بندی شده و همه آحاد جامعه را پوشش داده است. بسیج محلات، پزشکان، هنرمندان، رسانه، حقوقدانان، بانوان و... که در همه میدانها به صورت موثر وارد می شوند.

 

یک یادگار دوران دفاع مقدس، سردار سپهبد شهید سلیمانی سرآمد فرهنگ بسیجی است که همه بسیجیان باید به این سردار سرافراز اقتدا کنند.

 

سردار غلامعلی تناکی فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: به صورت کلی، همه افراد درجامعه نظام مقدس جمهوری اسلامی را می‌توانیم بسیجی بدانیم. حضرت امام(ره ) ارتش بیست میلیونی را بسیج خطاب کردند و بعدها به عنوان بسیج ده ها میلیونی مطرح  شد که تقریبا همه مردم بسیجی هستند ولی به صورت ویژه ما سازمان بسیج را نام می بریم.

وی افزود: اگر بسیجیان در جاهای مختلف وارد نمی شدند مشکلات زیادی می داشتیم مشخصا در هشت سال دفاع مقدس نیروهای مسلح از ارتش و سپاه که در جنگ شرکت کردند به پشتوانه ی نیروهای بسیجی پیروزی های بزرگ و درخشانی را کسب کردند.

تناکی عنوان کرد: تمامی عملیات هایی که ما در هشت سال دفاع مقدس انجام دادیم؛ همت و حضور  بسیجیان که به جبهه ها آمدند  باعث تحقق پیروزی های درخشانی در آن دوران شدند.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با بیان اينکه بعد از دفاع مقدس بسیجیان همچنان از تلاش دست برنداشتند افزود: بسیجیان همگام با همه مسئولین به‌خصوص در بحث سازندگی اقدامات خوبی را رقم زدند و باعث شکوفایی کشورمان در عرصه سازندگی شدند.

وی در ادامه بیان کرد: در سال‌های بعد با توجه به خشکسالی هایی که به وجود آمده مخصوصا در مناطق محروم باز این بسیجی ها بودند که با تشکیل گروه های جهادی نقش ایفا کردند.

برچیده شدن بساط حکومت داعش با نقش آفرینی بسیجیان مدافع حرم

فرمانده قرارگاه شهید ناصری با بیان اینکه بسیجیان همچنین در تولید داعش که توسط آمریکا ایجاد شده بود با اعزام به سوریه و عراق به عنوان مدافع حرم نقش ایفا کردند عنوان کرد: این عزیزان باعث شدند ارتش جهانی داعش که توسط صهیونیست و آمریکا تشکیل شده بود دیگر خاکی را به عنوان یک حکومت نداشته باشند و به میزان قابل توجهی توسط بسیجیان از بین رفتند.

وی خاطرنشان کرد: در داخل کشور هر جایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی مشکلی داشت مانند قضایای فتنه سال۷۸، ۸۸ و حتی ۹۶ و ۹۸ از مشکلاتی که به‌ عنوان فتنه نام می بردیم بسیجیان وقتی که وارد صحنه می شدند به راحتی غائله فتنه ها برطرف می شد.

تناکی اظهار داشت: در بحث امنیت داخلی نیز به عنوان قرارگاه شهید ناصری در مرز، قسمت اعظم ماموریت ما توسط بسیجی ها انجام می‌گیرد گردان های امام حسین(ع) که در هر شهرستان داریم به تناوب به منطقه عملیاتی اعزام می شوند.

 وی به اقدام ویژه ای که بسیجیان در دوسال گذشته در بحث کرونا انجام دادند اشاره کرد و گفت: در بحث بهداشت و درمان فعالیت بسیار خوبي را در قالب طرح شهید سلیمانی و اموراتی که بسیجیان به کمک وزارت بهداشت و درمان آمدند و با حضور در بیمارستان در عرصه بهداشت و درمان اتفاقات خوبی را رقم زدند که هنوز هم ادامه دارد به خصوص در بحث واکسیناسیون نیز بسیجیان به صورت فعالانه حضور دارند.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با بیان خاطره ای از دوران حضور در سوریه به عنوان فرمانده گردانی از مدافعان حرم اظهار داشت: زمستان سال ۹۶ مدت دو ماه به همراه ۱۷۰ نفر بسیجی به عنوان مدافع حرم به سوریه اعزام شدیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوب حضور نیروهای بسیجی به عنوان مدافع حرم با فداکاری هایی که در کنار نیروهای فاطمیون، زینبیون و نیروهای عراقی حاضر در منطقه موفقیت های زیادی را رقم زدند  ما از آخرین گردان هایی بودیم که در بوکمال شرکت کردیم و اسم گردانمان هم حیدر کرار بود.

تناکی اضافه کرد: وضعیت جوی در سوریه فصل بسیار سردی بود و در آنجا ایام درگیری برق به صورت کلی نبود و فقط موتور برق آن هم به صورت جزئی بود. نفت و گازوئیل هم به شدت کم بود و برای هر بخاری ۴ لیتر گازوئیل می‌دادیم باید خودشان تنظیم می کردند که چگونه بتوانند از همین مقدار سوخت استفاده کنند.

 وی ادامه داد: به نحوی بود که بسیجیان با لباس خودشان را گرم می کردند و حتی در برف و باران وظیفه خودشان را انجام می دادند چیزی که بسیار به چشم می‌خورد اشتیاق بسیجیان بود که در عملیات ها شرکت کنند ونهایت سعی ما این بود که در مناطق خطرناک بسیجیان را وارد نکنیم.

 

فرمانده قرارگاه شهید ناصری با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی همیشه خطاب به فرماندهان تاکید داشتند که  بچه های مردم (بسیجیان) در دست ما امانت هستند و شما باید از این امانت حفاظت کنید گفت: سعی ما بر این بود اول ما پاسدارها برویم و بعد به بسیجی ها برسد که خدای نکرده به بسیجی ها تلفات و خسارتی وارد نشود و اگر جایی نیاز به درگیری است از آتش دوربرد و تجهیزات بیشتری استفاده ، محیط را اول پاکسازی کنیم و بعد بسیجی ها را وارد منطقه کنیم.

 وی ابراز داشت: آنچنان اشتیاقی بسیجیان در محیط درگیری داشتند  یکی از مشکلات عمده ما به عنوان فرمانده بود که گاهی واقعا نمی‌توانستیم با این دوستان کنار بیاییم این بسیجیان مدافع حرم می‌گفتند ما اینجا آمده ایم برای درگیری نه برای اینکه پشت خط باشیم.

تناکی متذکر شد: خیلی ها معتقدند که بسیجی های دفاع مقدس دیگر وجود ندارند ولی  واقعا نسل جوان ما اگر بهتر از نسل زمان جنگ نباشند همتا و هم پای جوانان اول انقلاب آمادگی جان فشانی دارند. همانطور که شهید همت ها بودند شهید حججی ها و شهيد بصیری ها هم بودند که همه این ها از نسل جدید هستند و یک اطمینان خاطری را برای ما به وجود آوردند که ما باید به این‌ جوانان بسیجی اعتماد کنیم.

 وی با اشاره به خاطره دیگر از بسیجی مدافع حرم در سوریه اظهار داشت: آقای توحیدی مسن ترین بسیجی ما اهل بشرویه بودند در حالیکه ما افراد بالای۴۵ سال به سوریه اعزام نمی‌کردیم ولی با اصرارهای فراوان او می گفت کارهای پشتیبانی شما را باید یک نفر انجام دهد بنابر این اعزام شد.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: این بسیجی مدافع حرم در مدت ماموریت خود  بسیار خوش درخشید، در زمینه رزمی هم  کم نیاورد و همانند جوانان فعالیت می‌کرد  با گریه و التماس پست های نگهبانی دیگران را تقبل می‌کرد و به آن حدیث ائمه که یک ساعت نگهبانی بهتر از هفتاد سال عبادت اعتقاد داشت و میگفت این پست های نگهبانی مثل عبادت برای ما است.

 تناکی خاطرنشان کرد: در بوکمال که داعش خانه های مردم را گرفته بودند و خیلی از وسایل مردم حتی لباس خانم ها را بیرون ریخته بودند این بزرگوار گفت من از اینجا  که برگردم با هر کسی صحبت کنم خواهم گفت که مردم ایران و مردم شهر بشرویه قدر این امنیت را بدانید و با بهانه های کوچک با نظام مخالفت نکنید.  این کشور سوریه  عروس کشورهای عربی بوده و الان وضعیت این کشور را ببینید که لباس ناموس شان در کوچه و خیابان ریخته شده است.

وی در پایان عنوان داشت: اینها باید برای ما درس عبرتی شود که درگیری های داخلی را رقم نزنیم و بهانه دست مخالفین و استکبار ندهیم که مشکلات کوچک تبدیل به مشکلات بزرگتر نشود مانند وضعیت سوریه  و نعمت سلامت و امنیت را قدر بدانیم که این مشکلات برای ما به وجود نیاید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها