مادر و خواهر شهید دعوت حق را لبیک گفت؛

مادر شهید یزدانی و خواهر شهید کبیری آسمانی شد

مادر شهید "علیرضا یزدانی" و خواهر سردار شهید "احمد کبیری سامانی" دعوت حق را لبیک گفت آسمانی شد.
کد خبر: ۹۴۱۶۵۰۰
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ "حاجیه خانم مهری کبیری سامانی" مادر شهید علیرضا یزدانی و خواهر سردار شهید احمد کبیری سامانی آسمانی شد و به فرزند و برادر شهیدش مخلق شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری این مادر گرانقدر، پنج‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در آرامستان باغ رضوان سامان برگزار شد.

گذری بر زندگی سردار شهید احمد کبیری سامانی:

سردار شهید احمد کبیری سامانی در بهمن ماه 1334 در شهر سامان استان چهارمحال بختیاری ودر خانواده ای متدین و مستضعف دیده به جهان گشود. پس از طی دوران کودکی با علاقه ای خاص وارد دبستان دهقان سامانی شد.

دوره تحصیلات ابتدایی وراهنمایی را با موفقیت به پایان رساند وخود را برای دبیرستان آماده می کرد که در مهرماه 1351 مادرش را از دست داد،این حادثه اثری عمیق بر او نهاد.

روزها به سرعت می گذشت و شهید سه سال پایان تحصیل خود را در تهران گذرانید. در تابستان ها برای فراهم نمودن کمک هزینه تحصیلی در رشته برق کاری به کار می پرداخت  وقتی انقلاب پرشکوه اسلامی به رهبری خمینی بت شکن در سال 1357 به اوج خود رسید ، احمد بی درنگ به صف مبارزان پیوست و در این دوران سهم به سزایی ایفا نمود.

با باز شدن مدارس تظاهرات و اعتصابات شدت می گرفت و او تمام اوقاتش را در فعالیت بر علیه رژیم به سر می برد و در شب حمله به نیروی هوایی از طرف مزدوران گاردشاهنشاهی، به کمک برادران نیروی هوایی شتافت و در درگیری های 22 بهمن نقش مهمی به عهده داشت.

ا پیروزی انقلاب اسلامی تحصیلات خود را ادامه و در رشته اقتصاد دیپلم گرفت. با اخذ دیپلم به سامان بازگشته و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت  این نهاد انقلابی درآمد و با گذراندن دوره های مختلف آموزشی در تهران، در واحد آموزش سپاه خدمت خود را شروع کرد.

سردار شهید احمد کبیری در کربلای ایران زمین در عاشورای دوم فروردین 1361 لبیک گویان به دیار امام حسین علیه السلام شتافت و درحمله فتح المبین بلندترین قله انسانیت را پیموده و با سمت مسئول عملیات سپاه شهرکرد و مسئول تخریب در محور دزفول ـ شوش بر اثر اصابت ترکش شربت گوارای شهادت را نوشید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش شهر سامان قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار