خبرهای داغ:

نشست آمرین به معروف و ناهیان از منکر ادارات در شهرکرد

نشست آمرین به معروف و ناهیان از منکر در راستای تحقق اداره طراز انقلاب اسلامی در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۶۹۲۹
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست آمرین به معروف و ناهیان از منکر در راستای تحقق اداره تراز انقلاب اسلامی به همت معاونت اجتماعی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با حضور فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ادارات استان چهارمحال و بختیاری در  مجتمع لاله  شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین  سیدامان الله حسینی صدر در این نشست، امر به معروف و نهی از منکر را اساس کار انبیاء الهی دانست و گفت: حضرت ابراهیم علیه السلام به روش خود بت ها را نفی می کرد و مردم را به خداپرستی دعوت می نمود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: حضرت موسی علیه السلام نیز با فرعون مبارزه کرد و با روش دیگری امر به معروف و نهی از منکر کرد.

وی، تصریح کرد: دعوت به وحدانیت الهی و توحید با شیوه های مختلف امر به معروف و نهی از منکر اساس کار انبیاء الهی بوده است.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی، گفت: پیامبر اسلام مجموعه بت ها را اعم از درونی و بیرونی، یکجا کنار گذاشت و دین کامل اسلام را به جهانیان عرضه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین  حسینی صدر، اصل امر به معروف و نهی از منکر را جزء اساسی اندیشه تابناک امامان معصوم علیهم السلام دانست و با اشاره به انواع نظارت بر عملکرد انسان، اظهار کرد: نظارت درونی و نظارت بیرونی باعث کامل و جامع شدن انسان می شود و این دو نظارت باید همواره وجود داشته باشند.

وی، با اشاره به اصول امر به معروف و نهی از منکر،برکات حاصل از نهادینه شدن این فریضه واجب الهی در سطح جامعه را تشریح کرد و افزود: خیر و سلامت انسانها در جامعه، آبادانی شهرها، ایمنی راهها و تضعیف جبهه نفاق، شکوفایی اقتصادی، تقویت پشتوانه حکومت اسلامی، انسجام و یکپارچگی جامعه، از برکات جاری و ساری شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اجتماع است.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در این نشست، خلاصه جامع و کامل تقوای الهی در جامعه را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: بر اساس روایات معصومین علیهم السلام، برترین افراد امت پیامبر کسانی هستند که امر به معروف و نهی از منکر می کنند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی افضلی، افزود: بر اساس روایتی از حضرت امام علی علیه السلام، حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره ای در برابر دریاست.

وی، ادامه داد: 124هزار پیامبر از بین بهترین بندگان خدا به رسالت مبعوث شدند و با بعثت پیامبر اکرم، دین مبین اسلام به جامعه بشری عرضه شد، تا بشریت به سعادت برسد؛ هرچند مسیر را بعد از رحلت پیامبر منحرف کردند، اما این افتخار نصیب نسل ما شده که بعد از 1400 سال توانستیم با رهبری حضرت امام خمینی(ره) حکومت اسلامی که آرزوی انبیاء الهی و ائمه معصومین علیهم السلام  است را تحقق بخشیم.

سردار افضلی، مراحل شکل گیری، تثبیت و استمرار انقلاب اسلامی را تشریح کرد و گفت: ادامه مسیر انبیاء الهی و ائمه معصومین علیهم السلام در گرو حفظ حکومت ولایی است، که اکنون وارد گام دوم آن شده ایم.

وی، موفقیت های حاصله در 43 سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی را مرهون تبعیت آحاد مردم از اندیشه های امامین انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در گام دوم انقلاب هم باید بر اساس شواهد و قرائن موجود که نوید بخش آینده درخشان برای انقلاب و کشور عزیزمان است با تبعیت از ولی فقیه پشتیبان نظام و انقلاب باشیم.

سردار افضلی افزود: طبق آیه شریفه54 سوره مائده و آیه شریفه 22 از سوره مبارکه مجادله، ظهور منجی عالم بشریت و نصرت الهی وعده قطعی و تخلف ناپذیر است.

وی، شکل گیری تمدن نوین اسلامی را در گرو رویش های انقلاب اسلامی و تحقق دولت اسلامی و جامعه و امت اسلامی دانست و ادامه داد: جوانان سرمایه های عظیم انقلاب هستند که در گام دوم باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود، همانگونه که مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم آنان را مخاطب اصلی خود قرار داده اند.

این مقام ارشد نظامی، به تأسی از فرمایشات رهبر  معظم انقلاب پیرامون جنگ ترکیبی دشمنان، تأکید کرد: تحریف حقایق راهکار دشمن در جنگ شناختی است که خسارت های زیادی هم وارد می کند، لذا امر به معروف و نهی از منکر و ورود هوشمندانه به فضای مجازی راهکار خنثی سازی این توطئه بزرگ دشمنان و تبدیل تهدیدات به فرصت است.

معاون اجتماعی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در حاشیه این برنامه، گفت: امروز نشست فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ادارات کل استان چهارمحال و بختیاری را داشتیم که با همکاری بسیج ادارات برگزار شد.

سرهنگ پاسدار عبدالله جمشیدی افزود: هدف از برگزاری این نشست، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و تبیین ضرورت و اهمیت این بحث بود.

وی، ادامه داد: امیداوریم با استفاده از نیروهای ارزشمند و توانمند بسیج و همه عزیزانمان در ادارات استان، بتوانیم تحقق اداره طراز انقلاب اسلامی را جامه عمل بپوشانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار