خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین؛

۶۴۶ نفر از خدمات طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر قزوین بهره مند شدند

آصفی از بهره مندی ۶۴۶ نفر از آسیب دیدگان حوادث مختلف از خدمات نیروهای عملیاتی در طرح ملی امداد و نجات نوروزی، خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۴۰۳۲
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

قزوین_حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه بالغ بر ۶۴۶ نفر از خدمات مختلف امدادی در این مدت بهره‌مند شدند، در تشریح خدمات امداد و نجات نوروزی به هموطنان، اظهار کرد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر که از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و در ۱۵ فروردین سالجاری به پایان رسید، ۹۶ عملیات امداد و نجات در استان انجام شد که با توجه به حجم مسافرت‌ها نسبت به سال گذشته، رشد ۶۰ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: از این تعداد عملیات‌ها که توسط نیروهای خدوم امداد و نجات انجام شده است، ۶۲ عملیات مربوط به حوادث ترافیکی و جاده‌ای، یک مورد کوهستان، ۸ مورد عملیات نجات فنی، یک مورد عملیات ساحلی و غیره بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: شهرستان البرز با ۲۵ مورد و مرکز استان با ۲۱ مورد بیشترین عملیات‌های امداد و نجات را انجام دادند.

وی تصریح کرد: ۷۲ نفر توسط آمبولانس‌های هلال احمر به مراکز درمانی منتقل و بیش از ۴۰ نفر از آسیب دیدگان و افراد در راه مانده هم اسکان اضطراری داده شدند.

آصفی خاطر نشان کرد: ۱۰۹ تیم فعال عملیاتی به همراه پنج تیم واکنش سریع با دو هزار و ۴۰۰ نفر نیروی عملیاتی فعال در طول طرح، برای ارائه خدمت به هموطنان عزیز به صحنه های حوادث اعزام شدند و همچنین ۲۸ دستگاه آمبولانس، ۱۶ دستگاه خودروی نجات، ۲۲ دستگاه خودروی امدادی، ۲ دستگاه موتورلانس، اتوبوس آمبولانس، خودروی ویژه عملیاتی-آرگو و یک فروند بالگرد در این عملیات‌ها به کارگیری شدند.

آصفی در پایان گفت: ۲۱ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات بین شهری، کوهستان، یک مرکز امداد هوایی، یک مرکز آنست (امور نگهداری و آموزش سگ‌های تجسس)، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در جمعیت مرکز استان و دو مرکز آماده عملیات تیم واکنش سریع به همراه ۹ شعبه و دفتر نمایندگی، به صورت 24 ساعته در ایام نوروز به هموطنان عزیز خدمات ارائه کردند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها