خبرهای داغ:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین؛

فعالیت ۸ بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر در قزوین

آصفی از فعالیت ۸ بانک امانات تجهیزات پزشکی در شعب سراسر استان خبر داد و گفت: ۵۶۰ نفر از بیماران در سال ۱۴۰۰ از خدمات این مراکز بهره مند شده اند.
کد خبر: ۹۴۲۴۷۴۱
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

قزوین_حسن آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به نیاز بیماران به تجهیزات پزشکی به صورت موقت و همچنین گران بودن این وسایل، معاونت داوطلبان هلال احمر استان با هدف ترویج سنت حسنه وقف و استفاده بهینه از تجهیزات پزشکی قابل استفاده و بستر سازی مناسب جهت مشارکت در کار خیر در سال گذشته توانست با بهره مندی از پتانسیل خیرین و داوطلبان نسبت به راه اندازی و تکمیل هشت بانک امانات تجهیزات پزشکی در شعب، دفاتر نمایندگی و خانه های هلال این جمعیت اقدام نماید.

وی افزود: سال گذشته با استفاده از ظرفیت بانک امانات تجهیزات پزشکی در 8 شهرستان و شهر، اقلام پزشکی مربوط به بیماری های تنفسی و ریوی، تجهیزات کمکی از قبیل (ویلچر، واکر و عصا) و همچنین تخت و تشک به صورت امانی در اختیار بیماران قرار گرفت.

آصفی با بیان اینکه 560 نفر از بیماران خصوصا بیماران کرونایی که در منزل بستری شده و دوران نقاهت خود را می گذراندند از این خدمات بصورت رایگان استفاده کردند در ادامه افزود: از ابتدای راه‌اندازی بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی تاکنون خدمات خوبی به جامعه هدف ارائه شده و با توجه به شیوع کرونا و افزایش نیازمندی به کپسول اکسیژن، بخش چشمگیری از خدمات در این زمینه بوده است.

وی با اشاره به ارزش ریالی اقلام موجود در بانک امانات تجهیزات پزشکی به ارزش دو میلیارد و 150 میلیون ریال بیان کرد: این مراکز در راستای تحقق اهداف بشردوستانه و به منظور یاری رساندن به بیماران نیازمند جامعه، ترویج فرهنگ وقف و بهره گیری از ظرفیت های خیرین و واقفان توسط سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر طراحی شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: از شهروندان، خیرین و دستگاههای اجرایی درخواست می شود تا با اهدای لوازم پزشکی مازاد در منزل و یا خرید و اهدای آن به شعب جمعیت هلال احمر ما را در انجام این امر خداپسندانه و ارائه خدمات شایسته تر به بیماران نیازمند یاری نمایند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها