خبرهای داغ:

روایت شهید لب تشنه که سفیر حضرت زینب (س) به شاهرود شد

شاهرود_ یادواره طلبه شهید محمدرضا عرب کوهسار و شش شهید روستای کندسکوه گلستان با حضور ایثارگران شاهرودی در این روستا برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۷۰۵۹
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹

روایت شهید لب تشنه که سفیر حضرت زینب (س) به شاهرود شدبه گزارش خبرنگار بسیج، این یادواره شهدا با حضور فرماندار شهرستان گالیکش، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان و شهرستان شاهرود، فرمانده سپاه ناحیه گالیکش و جمعی از ایثارگران شهرستان شاهرود در مسجد روستای کندسکوه استان گلستان برگزار گردید.
در این مراسم عرب گلوی دوست شهید طلبه پاسدار محمدرضا عرب کوهسار به بیان خاطره‌ای از تشییع پیکر این شهید در شاهرود از زبان پدرشان پرداخت و گفت: زمانی که از روستای ما چند نفر برای آوردن پیکر شهید به شاهرود رفته بودند جنازه را تحویل ندادند تا طی مراسمی در شاهرود تشییع و بعد تحویل شود.
او با بیان اینکه به خانواده شهید خبر نداده بودند و قرار بود با حضور شهید در روستا مطلع شوند، گفت: در زمان تشییع آید الله طاهری سخنرانی کرد و بیان نمود که در بین شهدا شهیدی است که عده از بانوان رویان خواب دیده اند که حضرت زینب کبری (س) در نزدیک شاهرود خیمه زده اند و برای دعوت ایشان به شهر می‌روند، اما می‌فرماید ما عجله داریم و نمی‌آییم، اما یک شهید از طرف ما می‌آید که دو ویژگی دارد اپل طلبه است و دوم پاسدار و او را بزرگ بدارید.
عرب گلوی ادامه داد: وقتی خانواده ما در شاهرود در حال تشییع بودند پارچه‌ای می‌بینند که روی آن نوشته شده بود طلبه پاسدار شهید محمدرضا عرب کوهسار و متوجه می‌شوند آن خواب مربوط به این شهید است و مردم شاهرود این شهید را تا پاسگاه نیل آباد مشایعت می‌کنند.
ناصر جلالی دوست و همرزم شهید هم در این مراسم با بیان اینکه اولین آشنایی ما با شهید در مسیر بازگشت در گلزار شهدای شاهرود در سال ۱۳۶۰ بود که دیدیم یک نوجوان تنها در این مسیر است و کسی ندارد که او را به زور سوار و منزل بردیم و متوجه شدیم اهل کندسکوه است و جایی ندارد در شاهرود باشد و او را منزل برده و پذیرایی کردیم و حتی دو ترکش کوچک‌هم در بندش بود که سبب خونی شدن لباسش شده بود و او به کندسکوه رفت و قرار شده ۱۰ روز دیگر بیاید و به جبهه برود.
او با بیان اینکه آن زمان کندسکوه جزو شهرستان شاهرود بود و از مسیر کالپوش رفت و آمد می‌کردند، گفت: شهید آمد و با هم به جبهه اعزام شدیم و بسیار فردی شجاع و معتقد و مذهبی بود و نماز شب با سنت کمش می‌خواند و در عملیات الی بیت المقدس که عملیات کردیم در مکانی بودیم که آب کم بود و بنده دبه آبی از عراقی‌ها پیدا کردم و برای بچه‌ها آوردم و همه آب خورند جز محمدرضا عرب کوهسار و اکبر چمنی و به از چند دقیقه نیز خمپاره‌ای آمد و این دو بزرگوار و چند نفر دیگر شهید شدند و او با لبان خشک به دیدار خدا شتافت.
حجت‌الاسلام غلامرضا قندهاری مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این مراسم بر حرکت در مسیر شهدا و توجه به جهاد تبیین تاکید کرد.
در این مراسم شهدایی علی اکبر نظری به مدیحه سرایی پرداخت و عباسعلی اکبریان نیز روایتگری کرد.
این مراسم به همت ستاد یادواره هفت شهید روستای کندسکوه و حوزه بسیج طلاب و روحانیون شهید مطهری شاهرود در بزرگداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهید طلبه پاسدار محمد رضا عرب کوهسار که در عملیات الی بیت المقدس در سال ۱۳۶۱ به شهادت رسید برگزار شد.

روستای کندسکوه در دل جنگلهای شهرستان گالیکش استان گلستان است که بعد از دفاع مقدس از شهرستان شاهرود استان سمنان جدا شد و مسیر رسیدن به این روستا از به کالپوش شهرستان میامی و گالیکش استان گلستان خاکی است و هنوز گازکشی نشده است اما مردم ولایت مداری دارد و جدا از هفت شهیدی که از این نقطه خوشنام اعزام شده اند، جانباز و ایثارگر زیادی دارد و مردم این دیار زحمتکش و از دست رنج خود امرار معاش و نیاز به توجه مسئولان دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها