خبرهای داغ:

گفت وگو با مادر ۹ فرزند / بانوی ۳۷ ساله سروستانی که مادر بودن را جهاد امروز زنان می داند

گفت وگو با مادر ۹ فرزند / بانوی ۳۷ ساله سروستانی که مادر بودن را جهاد امروز زنان می داند
اعظم موسایی، مادر نه فرزندی که دو قلوی دیگری هم در راه دارد در راه افزایش جمعیت با وجود شرایط بسیار سخت زندگی، قدم بزرگی را برداشته است.
کد خبر: ۹۴۳۹۶۲۴
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج- از فارس این روزهایی که مشکلات اقتصادی بسیار زیاد است و خیلی از زوجین به همین دلیل، از داشتن فرزند امتناع می‌کند و داشتن حتی یک فرزند را برای خود دغدغه بزرگی می دانند، پای درد و دل خانم موسایی، مادر ۹ فرزندی که دو قلوی دیگری هم در راه دارد می‌نشینیم و با سختی‌ها و مشکلات آشنا می شویم.
اعظم موسوی متولد ۱ آبان ۱۳۶۴ ساکن روستای کت گنبد شهرستان سروستان، به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) مادر بودن را به عنوان جهاد امروز برگزیده است. موسایی دارای نه فرزند، ۵ دختر و ۴ پسر است و اکنون، هفته دهم بارداری خود را سپری می کند و قرار است انشاءالله دوقلوی دیگری به جمعیت خانواده اضافه شود.

موسایی در این گفتگو می گوید: من و همسرم زندگی خود را در یک خانه قدیمی و کوچک روستایی با سادگی شروع کردیم که در حال حاضر با ۹ فرزند خود در شرایط بسیار سخت زندگی می کنیم. متاسفانه همسرم شغل مناسبی ندارد و وضع خانه و زندگی هم اصلا مناسب نیست، اما تنها برای اینکه بتوانم دل رهبر عزیزم را شاد کنم، فرزند آورده‌ام
اعظم از کنایه ها و سرزنش های اطرافیانش اینگونه گفت: هیچ کس ما را تشویق نکرد و قدمی برایمان برنداشت و مرا سرزنش می کردند که چرا این همه فرزند آورده ای اما فرزندان من خیلی خوب هستند و من برای رضای خدا و شادی دل رهبرم این کار را کرده ام.
موسایی از عروس شدن دختر اول خود گفت که دختر اولم یاسمن عروس خواهرم شده است و قرار است به زودی برای پسرم هم نامزدی کنم.
وی در ادامه گفتگو بیان داشت که ما در سال ۱۳۷۹ ازدواج کردیم و اولین فرزندم را در سن ۱۵ سالگی به دنیا آورده ام که بسیار مورد خوشحالی من و همسرم شد. البته این روزها خرج زندگی خیلی زیاد است اما از داشتن فرزندانم بسیار خوشحال هستم.

او ادامه داد که تاکنون هیچ ارگان و نهادی هیچ گونه کمکی به خانواده ما نکرده است، فقط برای عروسی دخترم ۵ قلم جهیزیه از طرف کمیته امداد امام خمینی(ره) به ما هدیه شد.
موسایی انتظارات خود را اینگونه بیان کرد: خیلی دوست دارم شغل مناسبی برای همسرم جور شود و بتوانیم در خانه ی بهتر زندگی کنیم. این روزها مخارج زندگی زیاد است و به دلیل شغل همسرم از عهده زندگی بر نمی آییم. در پایان باید اشاره کرد که اعظم موسوی در جشنواره "مادرترها" به عنوان مادر نمونه استان فارس معرفی شد و در روزهای اخیر زهرا حیدری، بسیج جامعه زنان شهرستان سروستان، محمد جعفر دوستدار، معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس و زهرا یکی مدیرکل امور بانوان استانداری فارس، با ایشان دیدار و سرکشی کردند.
انتهای پیام/*
پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات
آخرین اخبار