خبرهای داغ:

نقش مهم خانواده و رسانه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب/توجه به جایگزینی نفت در بودجه کشور

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با تاکید بر نقش مهم خانواده‌ها و رسانه در تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: باید با توجه به مالیات و ارزش افزوده، وابستگی بودجه کشور به نفت را کاهش داد.
کد خبر: ۹۴۴۳۳۹۹
|
۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

نقش مهم خانواده و رسانه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب/توجه به جایگزینی نفت در بودجه کشوربه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با اشاره به اینکه عید قربان بزرگ‌ترین اعیاد الهی و توجه به سنت قربانی، به سالروز واقعه خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب اشاره کرد و افزود: برخی که غافلا و یا عامدا بداند تاریخ مردم کشور این است که مردم برای حجابشان خون دادند در دوران خباثت رضاخانی زنانی در خانه چندسال ماندند ک حجابشان را بر نداشتند.
او با بیان اینکه رضاخان نتوانست عفت و حجاب را با زور از کشور ببرد، با خطاب قرار دادن غافلان بسیار اندک در جامعه، گفت: عده‌ای را با کار‌های موردی می‌توان متوجه کرد و عده‌ای بسیار اندکی که علم طغیان علیه دین و انقلاب برداشتند نباید با آن‌ها تعارف کرد و محکم برخورد نمود.
امام جمعه شاهرود، با اشاره به اینکه این کشور، کشوری نیست که با این حرکات عفاف و حجاب اسلامی از دست رود، اظهار کرد: رضاخان که همه دنیا حمایتش کردن تا دین و ارزش‌ها را ازبین ببرند نتوانستند و باید توجه به مصالح خودتان و کشور و عزتتان کنید و راه باطل را نروید.
امینی با تاکید بر اهمیت رسانه در حوزه عفاف و حجاب فردی و اجتماعی، ادامه داد: خانواده مهم‌ترین رکن تربیت است و دخترانی که در کنار مادران محجبه کشف حجاب میکنند، باید خانواده تلاش کنند.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه بخشی از نسل جدید با توجه به بمباران تبلیغاتی توجیه به حجاب نیستند، افزود: مراکز مشاوره‌ای باید هم فعالیت‌های توجیهی و بازدارندگی و فرهنگی را انجام دهند.
نقش مهم خانواده و رسانه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب/توجه به جایگزینی نفت در بودجه کشوراو با اشاره به گلایه خانواده‌های محجبه در خصوص نبود یا کم و گران بودن مانتوی عفیف و باحیا در شهر، بر توجه به این مهم و کار‌های مثبت در این زمینه تاکید کرد.
امینی اضافه کرد: باید از خانم‌های عفیف در ادارات تقدیر کرد که با اخلاق و با بهترین حجاب کار می‌کنند و خانواده، رسانه، دانشگاهها، نهاد‌های فرهنگی نیز کار‌های مثبت انجام دهند و با آن عده اندک نیز برخورد قانونی شود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به برگزاری پیاده روی خانوادگی عفاف و حجاب در ۲۱ تیرماه، افزود: در این برنامه اهل حجاب و عفاف هم تظاهر کنند و بیابند که بدانند مردم این شهر اهل حجاب هستند.
او خانواده‌های عفیف را به رفتن در مراکز بوم گردی و گردشگری تشویق کرد تا فرصت برای حضور افراد بی حجاب محدود شود.
امام جمعه شاهرود به بحران کابینه رژیم صحیونستی و حامیش انگلیس، نیز اشاره کرد و گفت: نخست وزیر انگلیس منجر به استعفا داد و این مشکلات سبب شده تا ملت‌های مظلوم از شرشان کمی در امان باشند.
او با اشاره به حملات محور مقاومت، افزود: این‌ها یکه تازی هوایی صهیونیست‌ها را از بین می‌برد.
نقش مهم خانواده و رسانه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب/توجه به جایگزینی نفت در بودجه کشورامینی با تاکید بر اینکه باید از شر نفت و تک بعدی بودن اقتصاد نجات پیدا کنیم، گفت: با ارزش افزوده و مالیات‌ها می‌توان در جا‌های خوبی در روستا‌ها و دهیاری‌ها بهره‌مند شد، اما در ادارات امور مالیاتی باید در اخذ و محاسبه و تقسیم، عدالت نسبی را مراقبت کنند تا کسبه ما لطمه نبینند و همراهی کنند.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: مالیات مثل سایر کشور‌ها باید بخشی از آن هزینه‌های کشور را تامین کند تا کشور در پیشرفت و آبادانی حاصل شود.
او به صرفه جویی در آب و حامل‌های انرژی نیز اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها