خبرهای داغ:
سوغاتی پر برکت شهدای شلمچه

شلمچه و ماجرای محجبه شدن یک بانوی سمنانی / با حجاب به آرامش درونی رسیده ام

فاطمه دختر جوان سمنانی است که چادر را به عنوان حجابی برتر انتخاب کرده و می گوید: با "حجاب" به آرامش درونی رسیده ایم.
کد خبر: ۹۴۵۲۰۳۸
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان،  دو واژه‌ی «حجاب» و «عفت» در اصل معنای منع و امتناع مشترک‎اند. تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است، تفاوت بین ظاهر و باطن است؛ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ولی منع و بازداری در عفت، مربوط به باطن و درون است؛ چون عفت یک حالت درونی است، ولی با توجه به این که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگی‌های عمومی انسان است؛ بنابراین، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر و تاثر متقابل است.
بدین ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه‌ی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیش‌تری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیش‌تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‌گردد.
بانوان سمنانی با غیرتی که در مردانشان وجود دارد سلاح حجاب را زمین نمی‌گذارند و همواره آن را حفظ می کند.
فاطمه یکی از بانوان سمنانی است که حرف های بسیاری در ارتباط با حجاب دارد.
او می‌گوید: من چادری نبودم و امروز حدودا سه سال و نیم است که چادری شده ام.
وی ماجرای چادری شدن را اینگونه بیان کرد: این اتفاق و جرقه دومین باری که به شلمچه رفتم رخ داد و در آنجا عهدی که با شهدا بستم منجر به این اتفاق شد.
وی ادامه داد: برایم چیز سختی نبود چون از قبل هم در بیرون از منزل برخی از جاها چادر سر میکردم؛ پدر و مادرم خیلی راحت پذیرفتند؛ ولی بقیه اعضای خانواده ام نه تنهاافراد با حجاب و چادری قبول نداشتند حتی می‌خواستند من را از داشتن حجاب منصرف کنند.
فاطمه بیان کرد: اینکه برای یک نفر حفظ باشم نه حراج برای همه حس خوبی بود و زمانی که ازدواج کردم خانواده همسرم من را باحجاب دیدند و پسندیدند.
این بانوی محجبه می‌گوید:از کاری که کردم پشیمان نبودم ولی جامعه طوری شده که خیلی سخت افراد چادری را می‌پذیرد و فکر می‌کنند هر کس چادری باشد آدم فروش است و با او معاشرت نمی کنند؛ البته این دیدگاه در عده قلیلی از جامعه وجود دارد که نیاز است در این زمینه فرهنگ سازی و آگاه سازی سازنده ای انجام شود.
وی عنوان کرد: در ابتدا با حجاب به مدت زیادی بسیاری از دوستان و خانواده ام را از دست دادم ولی دوباره با این پوشش قبولم کردند؛ چون تنها فرد چادری در خانواده هستم.
فاطمه با بیان اینکه با حجاب به آرامش درون رسیده ام گفت: هیچ وقت فردی را مجبور به چادری بودنش نمیکنم به نظرم فرد در ابتدا باید خودش دیدگاهش تغییر کند بعد ظاهرش را. به نظرم همین کلمه بی حجاب اشتباه است چون ما بی حجاب نداریم وما با وارد کردن مدل ها و مد های زیاد به انواع مختلفی این شرایط را ترویج می دهیم.
این بانوی محجبه ادامه داد: اگر در آینده خدا به من دختری بدهد آزادش میگذارم تا خودش شرایط رادرک کند و انتخاب کند؛ البته
فاطمه عنوان کرد: من چادری باید الگوی دیگران باشم؛ بنابراین باید اول رفتارم را تغییر دهم و به عنوان یک بانوی محجبه با پوشش
چادر از همه لحاظ و در همه ابعاد اعم از اخلاقی و رفتاری و کرداری، ظاهری و باطنی یک الگوی نمونه باشم.
تهیه گزارش: زکیه زکی
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار