خبرهای داغ:
رییس دادگستری اسدآباد خبر داد

نجات ۳ محکوم به قصاص در اسدآباد

همدان-رییس دادگستری اسدآباد با تلاش‌های دادستان، صلح یاران و گذشت اولیای دم در پنج ماه نخست سال جاری، سه محکوم از قصاص رهایی یافته و به زندگی بازگشتند‌.
کد خبر: ۹۴۶۰۷۹۰
|
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵

احمد کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد با اشاره به عملکرد پنج ماه نخست شورای حل اختلاف شهرستان اسدآباد اظهار کرد: باتوجه به فلسفه سازشی این شورا و لزوم صرفه‌جویی در زمان، رسیدگی به پرونده‌ها تسریع یافته است.

وی افزود: در پنج ماه گذشته در مجموع ۲ هزار و ۱۳۷ پرونده به شورا وارد شده که این تعداد به تناسب بین ۴ شعبه موجود تقسیم شده است.

رییس دادگستری شهرستان اسدآباد ادامه داد: از این تعداد پرونده یک هزار و ۹۹۱ فقره مختومه شده و در این ایام، با تلاش اعضاء شورا ۱۸۶ پرونده با موضوعات مختلف به سازش ختم شده که موارد عدیده‌ای از این تعداد، دعاوی خانوادگی است.

وی عنوان کرد: در این مدت پایه‌های متزلزل و آسیب دیده چندین زندگی مشترک، ترمیم و در مجموع ۱۱ پرونده با موضوع طلاق، هفت پرونده مربوط به مهریه با مبالغ بالا، ۱۲ پرونده مطالبه نفقه، سه فقره پرونده تمکین و موارد مشابه ختم به سازش و از فروپاشی خانواده جلوگیری‌ شده است.

کاظمی بیان کرد: با تلاش‌های دادستان، صلح یاران و گذشت اولیای دم در پنج ماه نخست سال جاری، سه محکوم از قصاص رهایی یافته و به زندگی بازگشتند‌.

وی افزود: همکاران اجرای احکام شورای حل اختلاف نیز در این مدت ۲۱۵ پرونده وارده را بررسی و اقدامات ثبت و عملیات اجرای آن را انجام داده که این تلاش‌ها باعث شده ۲۳۹ پرونده مختومه شده و با تلاش و کمک خیرین و گذشت افرادی که احکام به نفع آنها بوده منجر به سازش ۴۲ پرونده در مرحله اجرای رای شود.

رییس دادگستری شهرستان اسدآباد عنوان کرد: با تلاش‌های انجام شده در مدت مذکور ۱۴ زندانی با ۲۵ پرونده که در اجرای احکام آرا شورا محبوس بودند از سازش فی مابین بهره برده و از حبس رهایی یافتند که آزادی سه محکوم از این تعداد، مربوط به طرح «به عشق حسین می‌بخشم» در ایام اربعین حسینی بود.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به جلب اعتماد خیرین عزیز از مجموع زندانیان آزاد شده در این زمان، تعداد 6 زندانی با ۱۳ پرونده نیز مرهون همکاری خیرین و گذشت افرادی است که احکام به نفعشان بود.

کاظمی ضمن تقدیر از خیرین، اعضا شورا، همکاران قضایی و گذشت افرادی که رأی به نفعشان بوده، اظهار کرد: این آمار بخشی از پرونده‌هایی است که با صلح و سازش مختومه شده و این در شرایطی است که موارد دیگر بسیاری نیز در دادسرا، دادگستری و همچنین کلانتری‌ها با تلاش همکاران و ضابطین قضایی و کمک صلح یاران و خیرین پرونده‌ها با صلح و سازش در قالب دو طرح معتذرین و مصلحین مختومه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار