خبرهای داغ:

برداشت بیش از ۲ هزار تن محصول پسته از باغ‌های شاهرود

شاهرود_مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۱۸۹ تن محصول پسته از باغ‌های این شهرستان تولید شود.
کد خبر: ۹۴۶۱۸۲۰
|
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

برداشت بیش از ۲ هزار تن محصول پسته از باغ‌های شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، عباسعلی نهاردانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برداشت پسته از سطح پنج هزار و ۸۵ هکتار از باغ‌های پسته شهرستان شاهرود انجام شد.
او اضافه کرد: از این میزان سطح زیر کشت، یک‌هزار و ۹۹۰ هکتار بارور و سه هزار و ۹۵ هکتار غیر بارور است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود: میانگین برداشت پسته، یک‌هزار و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار برآورد می‌شود که پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۱۸۹ تن محصول پسته از باغ‌های این شهرستان تولید شود.
نهاردانی با اشاره به مزایای کشت پسته گفت: نیاز آبی کم، درآمد بالا، مقاومت به شوری آب و خاک و طول عمر بالا را می‌توان به‌عنوان برخی از مزایای کشت پسته نام برد.
او تصریح کرد: همین مزایا سبب شده است تا کشت محصول پسته در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری در شهرستان شاهرود داشته باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود به مشکلات تولید پسته نیز اشاره کرد و گفت: آفات خسارت‌زایی مثل پسیل پسته، سن، زنبور مغزخوار، سرمازدگی دیررس بهاره، عدم تلقیح مناسب با نوسانات دمایی و بارندگی‌های بهاره و هزینه‌های جاری برخی از مشکلات کشت پسته است.
نهاردانی خاطرنشان کرد: عملیات فرآوری پسته در شهرستان شاهرود توسط دو ترمینال فرآوری پسته انجام می‌شود.
او گفت: این محصول زمینه اشتغال‌زایی پنج هزار نفر را در شهرستان شاهرود فراهم کرده است و امسال برداشت پسته تا اواسط مهرماه ادامه داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها