خبرهای داغ:
سردار شوقانی:

تحقق دولت اسلامی از اهداف سند اعتلای بسیج است

دامغان_ جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: سند راهبردی ١٠ ساله اعتلای بسیج بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب به تصویب مقام معظم رهبری رسیده و تمرکز بر تحقق این بیانیه و تمدن نوین اسلامی از اهداف این سند می باشد.
کد خبر: ۹۴۶۳۲۴۵
|
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار منصور شوقانی جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در نشست مجمع بسیج شهرستان دامغان که با حضور اقشار مختلف بسیج شهرستان در محل حسینیه شهدای گمنام سپاه ناحیه دامغان برگزار شد، اظهار کرد: سند راهبردی ١٠ ساله اعتلای بسیج بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و بسیج کردن ظرفیت‌های مردمی در تحقق این بیانیه تنظیم شده و به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است.

شوقانی اعتلای بسیج را خواست و مطالبه مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: تحقق تمدن نوین اسلامی از اهداف سند راهبردی اعتلای ١٠ ساله بسیج است و اعتلای این سند در چهار راهبرد اصلی در محله‌های استان و خصوصاً شهرستان دامغان در حال اجرا می باشد.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان گفت: تحقق بسیج ٢٠ میلیونی و تمرکز بر تعلیم و تربیت هشت میلیون جوان مومن انقلابی پای کار اولین راهبرد این سند می باشد که بسیج را به عنوان تشکیلات مردمی امام و مسلمین پیش رونده کند و به عنوان پیشگام حرکت عمومی مد نظر رهبری ایفای نقش کند و همگان در تحقق این دو مسئله اهتمام ویژه‌ای باید داشته باشیم.

وی نقش‌آفرینی بسیج در عرصه‌های هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به عنوان دومین راهبرد سند اعتلای بسیج دانست و تصریح کرد: این راهبرد باید گفتمان سازی شود و از سوی نخبگان و آحاد مختلف مردم به جهت الگوسازی بیانیه در عرصه‌های گوناگون و همچنین در راستای جهاد امیدآفرینی باید مطالبه شود.

شوقانی گسترش و تعمیق گفتمان مقاومت و مردمی کردن امنیت پایدار را سومین راهبرد این سند عنوان کرد و افزود: هم‌افزایی اتاق نخبگانی، هیئت اندیشه ورز و کارگروه‌ها در راستای کمک به تحقق دولت اسلامی در تعامل با بدنه دولت و همچنین شبکه‌هایی که به صورت مردمی در شوراهای محله اسلامی به وضوح دیده می شود همه به نوعی در تحقق این مسئله مؤثر است.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان افزود: در اندیشکده های آمریکایی و استکبار جهانی هدف گذاری شده که آمریکا تا سال 2025 به عنوان رئیس دهکده جهانی بتوانند بر کل دنیا غالب شوند و هجمه‌هایی که بر این رویکرد متمرکز شده ایران اسلامی بود.

وی در ادامه و با توجه به مسائل و اتفاقات روز جامعه خاطر نشان کرد: دشمن جریان اغتشاش را همزمان با شروع سال تحصیلی در دانشگاه‌ها آغاز کرد و هدفش اتصال این جریان به نخبگان و اساتید دانشگاه، فرهنگیان و در نهایت جریان دانش‌آموزی بود تا به تدریج این جریان به صنوف مختلف برسد که وجود اینگونه کارگروه‌های شهرستانی و استانی در مدیریت این جریان و خنثی کردن نقشه دشمن بسیار مؤثر بود.

شوقانی هدف دشمن را برهم زدن فضای آرام ایجاد شده همزمان با تشکیل دولت انقلابی دانست و گفت: دولت در این مدت در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به دست‌آوردهای خوبی رسیده است که ورود جریان های مختلف مردم در برپایی نهضت غدیر، عملیات بزرگ فرهنگی در اربعین حسینی، سرود سلام فرمانده، مدیریت خوب در مشکلات کم آبی و قعطی برق که در سنوات گذشته هم بود از این موارد می باشد و همه خلأهای موجود به خوبی مدیریت شد.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: رهبر معظم انقلاب در تقریظ این سند فرموده‌اند «من مطمئن هستم شما بسیجیان و دلسوزان این کار را انجام می دهید مشروط بر اینکه توکل به وعده‌های الهی، تلاش و استمرار در این راه، رصد و نظارت و دوری از هرگونه انحراف را مدنظر داشته باشید» و در ادامه نقش‌ قرارگاه محله مسجد محور، شورای تحول و تعالی محله، فرماندهان و همه مؤثرین که در احصاء مشکلات محله‌ها در تلاش هستند را در اعتلای بسیج موثر دانست تا ان شاء الله زمینه سازی تمدن نوین اسلامی برای همگان فراهم شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها