خبرهای داغ:
حاجی بابایی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

بسیج نقطه بالارونده و پیشران جامعه است /بسیج فریادگر، ایثارگر، عدالت‌خواه و مطالبه‌گر است

همدان-نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بسیج نقطه بالارونده و پیشران جامعه است، گفت: بسیج بازوی توانمند و موتور محرک جامعه است و هرجا احساس کند ورود پیدا کرده و نقش اثربخش خود را ایفا می‌کند.
کد خبر: ۹۴۷۱۱۸۵
|
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک هفته بسیج و تقدیر از تلاش‌های جهادگونه و بسیجی‌وار خبرنگاران بسیج، کار رسانه‌ای بسیج را اقدامی در راستای جهاد تبیین دانست و اظهار کرد: جهاد تبیین امروز یک تکلیف است که خبرنگاران بسیج در این راستا در تلاش هستند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج به نقش این نهاد انقلابی در دوران‌های مختلف انقلاب در راستای حفاظت از نظام و انقلاب اشاره و بیان کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که در همه زمان‌ها و عرصه‌ها متناسب با زمان میوه می‌دهد و خدمت‌رسانی می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تبیین نقش بسیج در گام اول انقلاب عنوان کرد: بسیج که از متن انقلاب و از بطن ملت ایران برخاسته است در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب با نقش آفرینی‌های موثر موجب تحکیم پایه‌های انقلاب شده و در هر عرصه‌ای که نیاز بود در دفاع از ارزش‌های انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، در عرصه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی، حوادث، بلایای طبیعی، در عرصه سازندگی و جهاد سازندگی حضور به موقع و موثر داشته و خدمت‌رسانی کرده و این جمله که «بسیج شجره طیبه است» را به زیبایی تمام معنا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج در گام دوم انقلاب همان بسیج گام اول اما با ماموریت‌های به روز است، گفت: مهم‌ترین عنصر این ماموریت‌های به روز، عنصر فرهنگی است.

حاجی بابایی با بیان اینکه بسیج نقش یک هادی فرهنگی در بین مردم را دارد که در صفوف مختلف از مدرسه تا دانشگاه، صنعت، تولید، کشاورزی و ... همه را تحت پوشش خود قرار داده است، تصریح کرد: نقش بسیج به این است که هم هدایت کننده و پیشرو و هم یار و یاور مردم است.

وی با اشاره به اینکه بسیج نقطه بالارونده و پیشران جامعه است، تاکید کرد: بسیج بازوی توانمند و موتور محرک جامعه است و هرجا احساس کند که نیاز به کار و تلاش است حتما ورود پیدا کرده و به خوبی نقش اثربخش خود را ایفا می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تشریح دیگر نقش‌های بسیج، با بیان اینکه هر جایی هر اتفاقی رخ دهد بسیج حتما برای خدمت‌رسانی در آن صحنه حاضر می‌شود به ارائه مصداقی در این رابطه پرداخت و عنوان کرد: اگر یک فرد معتاد بر روی زمین بیافتد، بسیج دست او را گرفته و با راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد در راستای حل مشکلات آنها تلاش و خدمت‌رسانی می‌کند.

وی اضافه کرد: هر کسی به هر دلیل و گناهی به زمین بیافتد و برایش مشکلی رخ داده باشد بسیج دستش را گرفته و بلندش می‌کند و او را به خیل عظیم بسیجیان پیوند می‌دهد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه بسیج یکپارچه خدمت‌رسانی و در حال خدمت به مردم و جامعه است، عنوان کرد: به همین دلیل مردم باید همواره بدانند که هیچ کس و هیچ قشری خیرخواه‌تر از بسیج وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بسیج قليل المؤنه و كثير المعونه است، ادامه داد: بسیج نیرویی کم هزینه ولی پر کار است؛ که این ویژگی خاص بسیج است که توقع آن زیاد نیست، زندگی عادی دارد بلند پروازانه کار می‌کند، دنبال رفاه و ریخت و پاش نیست، بلکه ایثارگر بوده و با کم‎ترین هزینه بی‌توقع و بی منت در خدمت مردم و جامعه است.

بسیج نقطه بالارونده و پیشران جامعه است /بسیج فریادگر، ایثارگر، عدالت‌خواه و مطالبه‌گر است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و دیگر ویژگی‌های بسیج، این نهاد انقلابی را عدالتخواه و مطالبه‌گر دانست و گفت: بسیج باید از مسئولین مطالبه و از مردم حمایت کند و مردم از زبان بسیج خواسته‌ها و مطالبه‌های خود را فریاد کنند تا هیچ دشمنی جرات نزدیک شدن به کشور و ایجاد توطئه را نداشته و نتواند کشور را دور بزند؛ اگر فریاد را بسیجی زد دیگر کسی فریاد نمی‌زند بنابراین بسیج فریادگر، مطالبه‌گر، ایثارگر، مومن و انقلابی است و به همین دلیل است که بسیج را انقلابی خطاب می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر کس به هر اندازه که مردم را نسبت به انقلاب خوشبین‌تر کند، بسیجی‌تر و انقلابی‌تر است، بیان کرد: بسیجی کسی است که مردم را به سمت نظام و انقلاب هدایت می‌کند بنابراین هر کس به هر شکلی مردم را از انقلاب دور کند به همان اندازه غیر انقلابی و غیر بسیجی است؛ اگر جامعه‌ای با مسئولین انقلابی و بسیجی داشته باشیم قطعا میزان نگرانی‌های مردم به شدت کاهش یافته و علاقمندی آنها به نظام افزایش خواهد یافت.

حاجی بابایی با اشاره به کلام نورانی مقام معظم رهبری که فرمودند «بسیج، پاره تن مردم است» عنوان کرد: بسیج همواره در همه عرصه‌ها به زیبایی تمام ورود کرده و خدمت‌رسانی می‌کند، در هر شرایط سخت پای کار نظام و انقلاب بوده و ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی دارد؛ اگر مردم درد و رنجی بکشند بسیجی هم درد و رنج می‌کشد و هر قسمت از بدن جامعه درد بگیرد بسیجی همدرد می‌شود.

وی با بیان اینکه پاره تن مردم بودن بسیج به این معناست که همه امور جامعه به نوعی از طریق بسیج مورد حمایت، کمک و پشتیبانی قرار می‌گیرد، افزود: بسیج با شادی مردم شاد، با ناراحتی مردم ناراحت و از مردم جدا نیست و زندگی جداگانه ندارد و منافع نظام و انقلاب را بر منافع شخصی خود ترجيح می‌دهد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص با تاکید بر اینکه کسی که مسئول باشد و کیلومترها از مردم فاصله بگیرد نمی‌تواند ادعای بسیجی بودن داشته باشد، گفت: بسیجی بودن یعنی پا به پای مردم و قدم به قدم مردم در کف خیابان و در کنار مردم در همه عرصه‌ها و مکان‌ها و در هر جایی که مردم حضور دارند در کنارشان حضورداشته باشد و خدمت‌رسانی کند.

وی فرهنگ و تفکر بسیج در حل مشکلات کشور را راهگشا دانست و بیان کرد: تفکر بسیجی در هر عرصه‌ای که وارد شود کمک و پشتیبان است به طوری که سازندگی کشور یکپارچه رنگ و بوی بسیجی دارد.

حاجی بابایی اضافه کرد: هر کس در هر جایی به منظور خدمت به مردم ورود کرد و پر قدرت و شتابان و دلسوزانه برای مردم کار و تلاش کرد، آن فرد بسیجی است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه کسی می‌تواند به حفظ ارزش‌های انقلاب کمک کند که خود ارزش انقلاب باشد، به نقش بسیج در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: تا کسی ایثارگر نباشد نمی‌تواند دیگری را به ایثار دعوت کند و تا خودش مردمی نباشد نمی‌تواند از دیگران بخواهد که مردمی باشد؛ بسیج خود ارزش است و وقتی کسی را به بسیج دعوت می‌کند در واقع به حفظ ارزش‌ها دعوت می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بسیج در ایجاد انگیزه مردم و امیدآفرینی در جامعه، کار، تلاش، محبت، خودنگهداری و الگوسازی را در این خصوص تاثیرگذار دانست و یادآور شد: بسیج باید به گونه‌ای باشد که جوانانی که در آن تلاش و کار می‌کنند احساس خرسندی و عشق کنند و اگر کسی فرزندش را راهی بسیج می‌کند خیالش از ارزشی بودن فرزندش راحت باشد که البته این چنین هم هست.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار