از سیزدهم تا شانزدهم آذرماه انجام شد؛

ارائه دستاوردهای بسیج علمی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری قم

5 طرح افشانه محافظ مواد غذایی، مولد پلاسمای پالسی انفجاری، توربین افزاینده و تثبیت کننده سرعت باد و تولید کود ارگانیک کشاورزی بر پایه پسماند کشاورزی، کوه یخ ساز در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش وفناوری قم ارائه شد.
کد خبر: ۹۴۷۵۴۵۶
|
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بسیج علمی استان قم پنج طرح علمی افشانه محافظت از مواد غذایی ، مولد پلاسمای پالسی انفجاری با کاربرد در بهبود ازدیاد برداشت نفت، توربین افزاینده و تثبیت کننده سرعت باد، تولید کود ارگانیک کشاورزی بر پایه پسماند کشاورزی را در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان قم با هدف حمایت از طرح و ایده‌های علمی شرکت داده است.

طرح افشانه محافظت از مواد غذایی که در صنعت کشاورزی و صنایع غذایی کاربرد دارد. اسپری نمودن این محلول بر روی محصولات خوراکی فسادپذیر باعث افزایش ماندگاری آن می شود.

طرح مولد پلاسمای پالسی انفجاری با کاربرد بهبود ازدیاد برداشت نفت که جدیدترین فناوری در بهبود ازدیاد برداشت از مخازن نفتی است و استفاده از آن از سال ۲۰۱۳ در آمریکا کلید خورده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد در ۹۰ درصد موارد با استفاده از این روش بهبود چشمگیری در میزان تولید چاه های نفت اتفاق افتاده است. این فناوری هم اکنون در چاه های عمودی کاربرد دارد و استفاده از آن در چاه های افقی در دست توسعه است.

طرح توربین افزاینده و تثبیت کننده سرعت باد که در تولید برق، تولید آب از هوا، تولید اکسیژن پزشکی، تولید سوخت هیدروژن و پمپ آب کشاورزی کاربرد دارد.

طرح تولید کود ارگانیک کشاورزی بر پایه پسماند کشاورزی با بازدهی تثبیت کیفیت خاک در کشت های متوالی در این طرح از تمام ظرفیت های پسماند صنعت کشاورزی با تلفیق فرایند تخمیر وکمپوست سازی از ضایعات کشاورزی مونومرهای مورد نیاز گیاه از ضایعات گیاهان تهیه می شود.

دستگاه کوه یخ در مناطق سرد سیر و جهت مصارف کشاورزی، آبخیز داری و محیط زیست کاربرد دارد.

در این دوره از نمایشگاه سردار موحد فرمانده سپاه قم، امیدیان معاون اقتصادی استانداری قم، مقیمی معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم، رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش قم، زارع رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرمانده انتظامی قم رؤسای دانشگاه ها و مراکز علمی از طرح های دانش بنیان بسیج علمی استان قم بازدید کردند.

گفتنی است نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان قم از ۱۳ الی ۱۶ آذر ماه در نمایشگاه دائمی استان قم با حضور دانشگاه ها و مراکز علمی استان برپا بود.

ارائه دستارودهای بسیج علمی استان قم در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری قمارائه دستارودهای بسیج علمی استان قم در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری قمارائه دستارودهای بسیج علمی استان قم در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری قم

انتهای پیام/ علیرضاصادقیان پور

ارسال نظرات
آخرین اخبار