در دفتر خبرگزاری فارس انجام شد؛

آشنایی بانوان بسیجی قم با خبرنویسی و دانش رسانه‌ای

دوره توانمندسازی رسانه‌ای خواهران بسیجی حوزه حضرت نرجس(س) به همت سازمان بسیج رسانه استان قم و با همکاری دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۶۰۶۲
|
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، داوود شمس مسول سازمان بسیج رسانه سپاه استان قم در ابتدای دوره توانمندسازی رسانه‌ای خواهران بسیجی حوزه حضرت نرجس(س) بیان کرد: با توجه به تبلیغات سوء و منحرف کننده رسانه های خارجی علیه انقلاب اسلامی، ما وظیفه داریم با توانمندسازی، آموزش و بکارگیری صاحبان اندیشه، قلم و رسانه به تبیین وضعیت موجود بپردازیم.

وی عنوان کرد: ما باید با اقدامات رسانه‌ای مطلوب در راستای تغییر فضای رسانه‌ای به نفع جریان انقلاب اسلامی نقش موثری ایفا نماییم و این تغییر فضای رسانه‌ای با حضور ارزشمند و موثر بسیجیان عملیاتی می‌شود.

مسؤل سازمان بسیج رسانه سپاه استان قم تصریح کرد: در همین راستا، این دوره توانمندسازی با همکاری خبرگزاری فارس قم در جهت ارتقاء دانش رسانه ای برای خواهران بسیجی اهل رسانه برگزار شده است.

مهدی تاجیک مدیر خبرگزاری فارس در قم، در ادامه در رابطه با تفاوت رسانه های رسمی و غیر رسمی توضیحاتی ارائه داد و گفت: رسانه رسمی از مرجع قانونی مجوز فعالیت گرفته و به طور قانونی تصویب شده است و رسانه غیر رسمی، یعنی زیرنظر وزارت ارشاد مجوز نگرفته و ثبت نشده است.

وی، گریزی به جریان شناسی رسانه‌های بین المللی زد و به معرفی ملاک و معیارهای رسانه‌های انقلابی پرداخت.

تاجیک در ادامه تفاوت پایگاه خبری و خبرگزاری را بیان کرد.

در ادامه این نشست آموزشی سید مهدی موسوی کارشناس حوزه رسانه در مورد عناصر خبر، ارزش‌های خبری، ویژگی‌های اساسی در خبرنویسی، مراحل تنظیم خبر، معرفی سبک‌های خبری، اجزای تیتر، کارایی‌های تیتر، تعریف لید و ویژگی‌های آن، انواع لید و غیره را به خواهران بسیجی آموزش داد.

آشنایی بانوان بسیجی قم با خبرنویسی و دانش رسانه‌ای

انتهای پیام/حردانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار