امام جمعه ساوه مطرح کرد؛

دفاع از حریم ولایت؛ سیره عملی و نظری حضرت زهرا(س)

امام جمعه ساوه گفت: حضرت زهرا(س) در دوره کوتاه زندگانی خویش پس از پیامبر اکرم(ص) زیباترین جلوه پاسداری از حریم ولایت را به تصویر کشید.
کد خبر: ۹۴۷۸۵۵۵
|
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ حجت الاسلام دکتر جعفر رحیمی در مراسم سوگواره ادبی فاطمی در سالن سلمان ساوجی با تاکید بر ساده زیسی حضر زهرا(س) گفت: در رابطه با خانه و زندگی حضرت زهرا(س) هرچه را بنگریم دارای امتیاز خاص است، ساده زیستی آن حضرت بسیار جلب توجه می‌کند و در تمام امور زندگی ایشان نمایان است.
وی افزود: دختر اولین شخص عالم اسلام حضرت محمد(ص) بود و مادرش ثروتمندترین مردم حجاز، با این حال می‌بینیم که لباس عروسی اش را به سائل می‌دهد و با تنها پیراهن کهنه‌ای وارد خانه شوهرش می‌رود.
رحیمی اظهار داشت: از حضرت زهرا(س) صحیفه‌ای برجای مانده که در میان ائمه (علیهماالسلام) دست به دست می‌گشت و هم اکنون در اختیار امام زمان(عج) است و تمام ائمه به این صحیفه مادرشان افتخار می‌کنند.
وی گفت: فاطمه زهرا(س) به ظاهر یک بشر است، اما در معنا در حقیقت عظیم یک نور درخشان الهی و یک بنده صالح و یک انسان ممتاز و برگزیده است.
امام جمعه ساوه در ادامه تصریح کرد: یکی از ضروری‌ترین عرصه‌هایی که در آن بایستی به فاطمه زهرا(س) اقتدا کرد؛ آن عرصه دفاع از حریم امامت و ولایت است چراکه او در دوره کوتاه زندگانی خویش پس از پیامبر اکرم(ص) زیباترین جلوه پاسداری از حریم ولایت را به تصویر کشید.
وی افزود: فاطمه(س) در قیام پرحماسه فرهنگی خود، لحظه‌ای از افشاگری و روشنگری هدایت بخش خویش دست برنداشت تا به همه مسلمانان طول تاریخ بفهماند که سکوت در مقابل مهاجمان فرهنگی پذیرفتنی نیست.
رحیمی در ادامه خواستار برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی و در ایام شهادت بانوی دو عالم به صورت گسترده در شهرستان گردید.
شعرخوانی آقای "مجید تال" از شاعران مطرح کشوری و همچنین شعرخوانی "علی رحمتی"، "خلیل رحمتی"، "زهرا محمودی"،"معصومه آقای محمدی" و مداحی "مرتضی بهاری" از دیگر برنامه‌های این سوگواره بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات