خبرهای داغ:
به مناسبت دهه بصیرت و مقاومت؛

شیوه‌های جنگ نرم برای پردیسانی‌ها تبیین شد

نشست بصیرتی با محوریت تبیین شیوه‌های جنگ نرم عصر نوین در مسجد امام حسن مجتبی(ع) پردیسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۱۸۸۴
|
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، این نشست با سخنرانی مدیر روابط عمومی موسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید کلهری برگزار شد.

عرب با اشاره بر آیه «و الفتنة اکبر من القتل و لايزالون يُقاتلونكم حتی يَرُدُّوكُم عَنْ دينِكُم إن استطاعُوا » عنوان کرد: در اين آيه مقارنه زيبايی بين فتنه و جنگ دائمي دشمنان دين با دينداران برقرار شده است. اين جنگ دائمي بسته به موقعيت‌های زمانی و مکانی و شرايط فرهنگي و علمي شکل و شمايل خاص خود را پيدا می کند .

وی افزود: جنگ نرم یعنی استفاده دقيق و طراحی شده از تبليغات و ديگر اعمالی است كه منظور اصلی آن تاثيرگذاري بر عقايد، احساسات، تمايلات و رفتار دشمن، گروه بي طرف و يا گروه‌های دوست است به نحوی كه براي برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتيبان باشد.

این تحلیلگر عنوان کرد: مارک پالمر در گزارشی با عنوان ايران-آمريکا، رهيافت جديد به سياستمداران غربي مي‌گويد: ايران به لحاظ وسعت سرزمينی،‌ کميت جمعيت، کيفيت نيروی انسانی،‌ امکانات نظامی، منابع طبيعی سرشار، و موقعيت جغرافيايي ممتاز در منطقه خاورميانه و نظام بين‌الملل، به قدرتي کم‌نظير تبديل شده است که ديگر نمی توان با يورش نظامی، آن را سرنگون کرد. وی تأکيد ميی کند تنها راه مبارزه با ايران، مبارزه نرم است.

عرب اظهار داشت: شناخت ابزارها و ادوات دشمن در جنگ نرم شرط لازم و ضروري ورود به صحنه اين مبارزه است. بدون شناخت دقيق امکانات و ابزارها و شگرد‌هاي دشمن هرگز نمي‌توان اميدی به مقابله درست و نتيجه‌بخش با دشمن داشت.

وی تصریح کرد: آنچه که مشهود است اين است که در جنگ همه جانبه غرب عليه اسلام و جمهوري اسلامي : اولاً براي همة مخاطبان در همه سطوح سنی و لايه‌هاي اجتماعي برنامه دارند؛ ثانياً از همه شگردها و هنرهاي تبليغی مدرن براي اين منظور استفاده مي‌کنند و ثالثاً همه امکانات و توانمندی ‌های خود را در اين راستا به کار گرفته‌اند .

غرب با اشاره به راه های مقابله با جنگ نرم افزود: در قرآن کريم راه مقابله و ميزان مقابله با دشمنان را به صراحت بيان کرده است: «فمن اعتدي عليکم فاعتدوا عليه بمثل ما اعتدي عليکم»‌ دستور قرآن کريم در مبارزه با فتنه اين است که راهکار آن «وَ قَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ لِلّهِ» پذيرش وجود جنگ، تقويت باورها و ترويج ارزش‌ها، استفاده از همان شيوه‌هاي جنگ نرم و ترويج و تقويت فرهنگ کتابخوانی می باشد.

انتهای پیام/ قنبری

ارسال نظرات
آخرین اخبار