خبرهای داغ:

برخورد جدی مسوولان با صنایع آلوده کننده هوا باید در دستور کار قرار گیرد

شاهرود_رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود گفت: مدیران واحد‌های صنعتی با رعایت ضوابط زیست محیطی می‌توانند از آلودگی شهر‌های همجوار کارخانه‌های خود جلوگیری کنند.
کد خبر: ۹۴۸۴۸۲۳
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

برخورد جدی مسوولان با صنایع آلوده کننده هوا باید در دستور کار قرار گیردبه گزارش خبرنگار بسیج، علی اکبر قربانلو در نشست خبری به مناسبت هفته هوای پاک در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود با بیان اینکه هوای پاک با مسوولیت‌پذیری همگان تحقق می‌یابد، اظهار کرد: استفاده از هوای پاک حق تمامی افراد جامعه است. افزود: اگر همه افراد جامعه احساس مسوولیت کنند، هوای پاک در تمامی شهر‌ها تحقق می‌یابد.
او با اشاره به شعار هفته هوای پاک «تحقق هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی» ابراز کرد: استفاده از هوای پاک، تمیز و بدون آلایندگی حق همه مردم است که باید با یک اراده ملی و همه جانبه این امر پایدار گردد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود تصریح کرد: مدیران واحد‌های صنعتی با رعایت ضوابط زیست محیطی می‌توانند از آلودگی شهر‌های همجوار کارخانه‌های خود جلوگیری کنند.
قربانلو بر ضرورت انجام معاینه فنی خودرو‌های شخصی و اداری تاکید کرد و گفت: برخورد جدی مسوولان با صنایع آلوده کننده هوا باید در دستور کار قرار گیرد.
او با بیان اینکه برنامه‌های کنترل و پایش هوا توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست به طور مستمر انجام می‌شود، اظهار کرد: سرکشی و بازدید سرزده از واحد‌های صنعتی و تولیدی که با آلودگی هوا در ارتباط هستند مانند واحد‌های تولید شن و ماسه، آسفالت، آجر، فولاد، ذوب آهن، زغال و سیمان در دستور کار است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود از نصب ۲ دستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهر خبر داد و ابراز کرد: یکی از این دستگاه‌ها در شهرداری و دیگری در اداره حفاظت محیط زیست استقرار دارد.
او با بیان اینکه ثبت مشخصات واحد‌های صنعتی توسط صاحبان صنایع در سامانه محیط زیست ضروری است، افزود: در پایش‌های فصلی از صنایع واحد تولیدی در صورت رعایت نکردن موارد زیست محیطی اخطار می‌گیرد و رفع نکردن آن موجب قرار گرفتن آن واحد در فهرست صنایع آلاینده می‌شود.
قربانلو با بیان اینکه استقرار صنایع در حریم شهر‌ها غیرقانونی است، ابراز کرد: یکی از مواردی که موجب تشکیل پرونده و ارجاع آن به دادگاه شد، توجه نکردن مدیران شهرک صنعتی به ظرفیت تصفیه خانه متناسب با فاضلاب صنایع در این شهرک بود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود ادامه داد: از عوامل دیگر آلودگی زیست محیطی در شهر شاهرود فعالیت مراکز جمع آوری ضایعات در حریم شهر و همچنین فعالیت مراکز فروش سیمان فله‌ای است که باید شهرداری در این خصوص اقدام کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها