خبرهای داغ:
بمنظور هم‌افزایی علمی؛

نشست مسوولین بسیج علمی پژوهشی سپاه و دانشگاه فنی وحرفه ای استان قم

جلسه همکاری تعامل ظرفیت های بسیج علمی پژوهشی سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) با دانشگاه فنی و حرفه ای استان قم در این دانشگاه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۴۸۸۶۳۸
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه همکاری و تعامل ظرفیت های بسیج علمی سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) با دانشگاه فنی و حرفه ای استان قم در سالن جلسات این دانشگاه برگزار گردید.

عباس کاویانی مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم با تاکید بر گسترش همکاری با دانشگاه فنی و حرفه ای استان قم گفت: همکاری با دانشگاه فنی وحرفه ای قم، ارزشمند است و در تلاش هستیم که این همکاری علمی گسترش یابد. باید برای استفاده بسیجیان از ظرفیت های دانشگاه فنی وحرفه ای در دو بعد دانشگاهی و آزاد برنامه ریزی شود . لذا در بعد دانشگاهی به بسیجیان دارای دیپلم فنی و کاردانش اطلاع رسانی خواهد شد که میتوانند در ازمون ورودی این دانشگاه جهت تحصیلات تکمیلی شرکت نمایند و همچنین در دوره های آزاد برای کلیه بسبجیان ارائه تخفیف و مدرک را در حال برنامه ریزی هستیم که در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

محمدرضا فاضلی رییس دانشگاه فنی وحرفه ای استان قم ، ضمن تشریح جایگاه و نقش دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای در مقوله مهارت آموزی، فناوری، کار آفرینی و اشتغال زایی که جزء دغدغه ها و برنامه های مهم و اساسی مسئولان کشور می باشد، بر لزوم توجه بیش از پیش به توسعه و ارتقاء مراکز این دانشگاه در استان تأکید کرد.

گفتنی است دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه ای در کشور، از سال 1390 با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کار خود را آغاز نموده است. دانشكده ها و آموزشكده هاي فني و حرفه اي به عنوان واحدهای زیرمجموعه این دانشگاه، سابقه ي بيش از چهل سال فعاليت آموزشي داشته و از اولين مراكز آموزش عالي كشور هستند كه در تداوم مسير تحصيلي دوره متوسطه فني و حرفه اي (هنرستان هاي فني، كشاورزي، حرفه اي، تربيت بدني) فعالیت داشته اند اما تأسیس این دانشگاه و تفکیک آن از وزارت آموزش و پرورش در سال 90 است.
انتهای پیام/ علیرضاصادقیان پور

ارسال نظرات
آخرین اخبار