خبرهای داغ:
به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود

اولین ایستگاه زمینی هوشمند بارورسازی ابر‌ها در خراسان‌جنوبی

به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی و با همکاری شرکت دانش بنیان نوین تجهیز دانش فضای فجر و محققین دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند اولین ایستگاه زمینی هوشمند بارورسازی ابر‌ها به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۴۸۸۹۲۱
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، بحران خشکسالی‌ها و تحریم‌های ظالمانه نه تنها نتوانسته در طول سال‌ها مجاهدان عرصه علم و پژوهش را فلج کند بلکه آنان را به سمت فناوری و بهره گیری منسجم از تمام قوا و امکانات سوق داده است.

موفقیت در تولید مواد ویژه بارورسازی ابرها، ساخت دستگاه شبیه ساز ابر و ساخت ژنراتور زمینی بارور سازی ابر‌ها توسط محققان بومی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگ زرینی است که ثمره خودباوری و اتکا به دانش و توانایی جوانان این مرز و بوم است.

هادی ایمانی مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان و با همکاری شرکت دانش بنیان نوین تجهیز دانش فضای فجر و محققین دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند اولین ایستگاه زمینی هوشمند بارورسازی ابر‌ها به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی افزود: دستاورد جدیدی که در مناطق کوهستانی نصب می‌شود و عملیات بارورسازی ابر‌ها بدون استفاده از هواپیما و پهپاد انجام می‌شود که به زودی این محصول رونمایی و جزئیات آن منتشر می‌شود.

ایمانی همچنین گفت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر چند طرح دانش بنیان و فناور در سطح استان افتتاح خواهد شد که اطلاعات تکمیلی آن‌ها متعاقبا اعلام می‌گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار