خبرهای داغ:

پنج هزار و ۲۷۲ تن کود بین کشاورزان شاهرود توزیع شد

شاهرود_ رئیس واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از توزیع پنج هزار و ۲۷۲ تن کود بین کشاورزان شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۵۳۰۸
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

پنج هزار و ۲۷۲ تن کود بین کشاورزان شاهرود توزیع شدبه گزارش خبرگزاری بسیج، ملیحه راحتی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به کشت ۱۱ هکتار از مزارع شهرستان شاهرود اظهار کرد: کشت پاییزه در ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع شهرستان شاهرود در سال ۱۴۰۱ انجام شد و بقیه محصولات از نوع کشت بهاره بود.
او با بیان اینکه طی سال گذشته بذرگواهی شده و کودشیمیایی یارانه‌دار بین کشاورزان توزیع شد، ابراز کرد: اجرای مزارع مقایسه ارقام جو و گندم، اجرای مزارع نمایشی، اجرای کشت نشایی پیاز، اجرای کشت چغندر علوفه‌ای، نظارت برفرآیند خرید تضمینی گندم و پیگیری اجرای کشت قراردادی گندم، از دیگر فعالیت‌های این اداره طی سال گذشته بود.
راحتی با اشاره به اینکه نظارت بر فرآیند خرید تضمینی گندم و همچنین مراحل کاشت، داشت و برداشت مزارع با ارایه توصیه‌های فنی انجام شد، اظهار کرد: پیگیری اجرای کشت قراردادی گندم با برپایی نشست‌های چهره به چهره، توجیهی و انعقاد قرارداد در سطح ۲ هزار و ۶۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به سرانجام رسید.
رئیس واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شاهرود گفت: پنج هزار و ۲۷۲ تن کود شیمیایی یارانه‌دار شامل سه هزار و ۵۹۴ تن اوره، یکهزار تن فسفات و ۶۷۸ تن پتاس بین کشاورزان توزیع شد.
او با اشاره به اینکه ۴۰۶ تن بذرگواهی شده گندم و جو در این شهرستان بین کشاورزان توزیع شد، افزود: از این میزان ۳۵۰ تن بذر گندم و بقیه آن جو دارای اصالت و گواهی شده بود.
راحتی با بیان اینکه ۸۰۰ کیلوگرم بذر نخود گواهی شده ارقام «سعید و آنا» در این شهرستان توزیع شد، ادامه داد: ۶۶۰ کیلوگرم بذر نخود علوفه‌ای رقم «آردا» نیز بین کشاورزان توزیع شد.
رئیس واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شاهرود اظهار کرد: اجرای مزارع نمایشی ارقام جدید گندم و علوفه‌های کم آب بر از جمله نخود علوفه‌ای و سورگوم و همچنین اجرای کشت نشایی پیاز برای کاهش آفات به منظور بازدهی سریع‌تر و بهتر اجرایی شد.
شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها