خبرهای داغ:

مهد حنانه؛ مهدکودکی با دغدغه‌های فرهنگی یک مادر قمی

انسیه حدادزادگان یکی از مادران دغدغه‌مند قمی است که نگرانی‌های سند استکباری ۲۰۳۰ سبب شد تا دست روی دست نگذارد و به فکر راه‌اندازی مهدی با هدف مقابله فرهنگی با دشمنان شود.
کد خبر: ۹۵۰۸۶۱۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

مهد حنانه؛ مهدکودکی با دغدغه‌های فرهنگی یک مادر قمی

خانم حداد زادگان فرمانده پایگاه حنانه و مربی مهد حنانه (حلقه صالحین ویژه نونهالان) در خصوص برنامه حلقه صالحین ویژه نونهالان و مهد حنانه با خبرنگار بسیج به گفت وگو نشسته که مشروح این مصاحبه به شرح زیر است:
لطفاً خودتان را معرفی نمایید و از سوابق فعالیت خود در پایگاه بسیج حنانه بفرمایید؟

انسیه حداد زادگان هستم، فوق دیپلم بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی قزوین و سطح دو حوزه علمیه جامعه الزهرا سلام الله علی‌ها، به مدت سه سال و نیم است که توفیق فرماندهی پایگاه حنانه مسجد خاتم الانبیا(ص) در شهرک پردیسان را بعهده دارم و قبل از آن هم در بسیج جامعه الزهرا سلام الله در حال خدمت بودم، همچنین توفیق فعالیت‌های تبلیغی را هم طی دوران تحصیل داشتم.


فعالیت خودتان را بعنوان مربی مهد حنانه ( حلقه صالحین نونهالان ) از چه زمانی آغاز کردید؟ و اعضای این حلقه در چه رده‌ی سنی هستند؟

این کلاس‌ها از پنج سال پیش شروع شده و از سن چهار سال تا شش سال در این حلقه پذیرش می‌شود طی این مدت تعداد زیادی از نوجوانان در قالب کلاس و دوره‌های برگزار شده با معارف و مباحث اعتقادی در کنار مهارت‌های مختلف زندگی آشنا شده‌اند.

هدف شما از تشکیل این حلقه چه بوده است؟

بعد از قضیه سند ۲۰۳۰ و آشکارتر شدن دست دشمنان اسلام و نظام اسلامی و نفوذ در تربیت کودکان شیعه، بنده تصمیم به برگزاری این حلقات صالحین با عنوان مهد حنانه در پایگاه گرفتم که به حمدالله مورد تشویق و استقبال خانواده‌ها قرار گرفت.

اولین هدف از تشکیل این مهد آموزش سبک زندگی اسلامی و قرآنی به کودکان و مبارزه با تهاجمات فکری و فرهنگی بر کودکان با سند ۲۰۳۰ و امثالهم بوده است، هدف بعدی این بود که خانواده‌ها با خیال راحت و با هزینه بسیار کم بتوانند کودکان خود را تحت آموزش قرار بدهند و کودکان نیز زمان کمتری نسبت به مهد کودک‌ها از خانواده دور باشند.

حتی در دوران همه‌گیری کرونا هم با رعایت پروتکل‌ها کلاس‌ها برگزار شد تا کودکان در فضای مجازی و بازی‌ها غرق نشوند و به روال طبیعی زندگی کنند و هم از آموزش حضوری بهره ببرند هم از ارتباط با دوستانشان.

آیا خودتان قبل از تشکیل این حلقه صالحین، تجربه آموزش به بچه‌ها را داشتید؟

بله بنده دوره‌های مربوط به مهد و پیش دبستانی را گذرانده و دوره‌های مجازی آموزشی را نیز شرکت کرده‌ام.

چه امکاناتی را برای آموزش بچه‌ها در این سال‌ها در نظر گرفته‌اید؟ و این کلاس‌ها چند روز در هفته برگزار می‌شود؟

از همان ابتدای تشکیل کلاس‌ها سعی بنده بر این بوده است که وسایل بازی و سرگرمی برای بچه‌ها را شخصاً تهیه کنم و خانواده‌ها جز تهیه دو کتاب آموزشی هزینه دیگری نداشته باشند، این کلاس‌ها دو روز در هفته و به مدت دو ساعت و حدود صد ساعت آموزشی در طول سال برگزار می‌شود.

چه مواردی به کودکان در این حلقه و کلاس‌ها آموزش داده می‌شود؟

مهد حنانه؛ مهدکودکی با دغدغه‌های فرهنگی یک مادر قمی

آموزش حفظ قرآن کریم که هر کدام از کودکان در طی یکسال می‌توانند ۱۴ تا ۱۵ سوره از قرآن کریم و حفظ کنند، آموزش حروف الفبا، آ اموزش داستان‌های قرآنی، زندگی امامان و سبک زندگی اسلامی و قرآنی _ آموزش سرود و اشعار مذهبی _ کاردستی و بازی و سرگرمی و غیره بخشی از این آموزش‌ها را شامل می‌شود.

ااستقبال خانواده‌ها و کودکان از این دوره‌ها به چه میزان بوده است؟

در این سال‌ها استقبال خوبی را شاهد بودیم هم از والدین که با خاطری جمع از لحاظ آموزشی و اخلاقی کودکانشان را به ما می‌سپردند هم خود بچه‌ها که مشتاقانه در کلاس‌ها شرکت می‌کنند و به طور متوسط سالی ۳۰ تا ۳۵ مورد پذیرش کودکان در سنین ۴ تا ۶ سال رو در این حلقه صالحینی تا به حال داشته‌ایم.

در آخر اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟

تربیت نسل نونهال ما از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و باید از پتانسیل‌های موجود برای تربیت اسلامی این نسل نهایت بهره را برد چون این نسل آینده سازان مملکت ما و حافظان نظام و اسلام خواهند بود اگر ما در این رنج سنی نتوانیم به درستی کار کنیم و خدایی ناخواسته دشمن بتواند در ذهن و فکر کودکان ما نفوذ کند آن وقت دیگر نمی‌توانیم آینده‌ای خوب و پاک و اسلامی برای کشورمان متصور باشیم و امام زمانمان تنها خواهد بود مانند حربه‌ای که معاویه در زمان حکومت امام علی علیه الاسلام به کار برد، او با تطمیع کودکان و دادن غذا و خوراکی به آن‌ها ازشون می‌خواست تا امام علی علیه الاسلام را سب و لعن کنند و اینگونه برای خود سربازانی تحت کنترل و نفوذ تربیت می‌کرد، پس ما باید از این قضایا درس گرفته و از این نسل غفلت نکنیم و خودمان را در مقابلشان مسوول بدانیم و با آموزش صحیح و درست یارانی مؤمن و مؤمنه برای امام زمانمان تربیت کنیم.

انتهای پیام/ غفوری

ارسال نظرات