خبرهای داغ:

جهاد کبیر «نه» گفتن به دشمن است

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جهاد کبیر «نه» گفتن به دشمن است؛ جمهوری اسلامی ایران تا کنون در این جهاد موفق عمل کرده است و پاسخش به دشمنان «نه» بوده است و از این پس نیز چنین خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۱۱۳۰۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با آیت الله شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار حجت الاسلام حسینی دیباجی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز حضور داشت.
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در این دیدار اظهار کرد: یکی از مسائلی که در روایات بر آن بسیار تأکید شده است، مسئله جهاد است جهادی که فی سبیل الله- در راه خدا- و در راه عقیده باشد.
وی با بیان اینکه جهاد واژه ای مقدس است و هر جایی که در آن کلمه جهاد به کار گرفته شده است مقدس است همچون جهاد تبیین و یا جهاد کشاورزی افزود: حضرت علی(ع) در بیان جایگاه جهاد فرموده اند« هیچ فضیلتی برتر از جهاد نیست» و باید گفت فضائل، صفات و کارهای خوب بسیار است؛ اما هیچ کدام به مرتبه جهاد نمی رسد؛ حال می خواهد جهاد اکبر، اصغر یا کبیر باشد.
نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از مهمترین و بزرگترین و البته سخت ترین جهادها نیز جهاد نفس است؛ یعنی اینکه انسان بتواند با نفس اماره و شیطانی خود مبارزه کند، آن را مغلوب و مطیع و رام خود کرده و به راه مستقیم الهی هدایت کند.
آیت الله شاهچراغی گفت: اینکه انسان بتواند به واسطه جهاد اکبر بدی ها و رذایل اخلاقی همچون تکبر، حسد، غرور و دیگر صفات بد و ناپسند را کار بسیار سختی است؛ یک فردی می گفت من مبتلا به حسد بودم و برای اینکه این رذیله اخلاقی را از نفس خود دور کنم راه های بسیاری را امتحان کردم اما به نتیجه ای نمی رسیدم تا اینکه نزد عالمی دینی رفتم و آن عالم به من گفت برای همان فردی که به او حسد می ورزی در نماز شب دعا کن و من اینکار را کردم و نتیجه بخش بود و از شر حسد به دیگران رهایی یافتم و در حقیقت ریشه حسد در من سوخت و نابود شد.
وی تأکید کرد: هر فردی باید جهاد را از خود شروع کند و اگر چنین شد و انسان در جهاد با نفس اماره پیروز شد؛ می تواند در دیگر جهادها اعم از نظامی و غیرنظامی هم پیروز و موفق باشد.
نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: نیروهای مسلح اعم از سپاه و نیروی انتظامی و ارتش و ...ما بسیار خوب هستند و در دل مردم جایگاه ویژه ای دارند به خاطر خدماتی که انجام داده اند.
آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه یکی از درس های عاشورا «نه» گفتن به دشمن است، گفت: جهاد کبیر «نه» گفتن به دشمن است؛ جمهوری اسلامی ایران تا کنون در این جهاد موفق عمل کرده است و پاسخش به دشمنان «نه» بوده است و از این پس نیز چنین خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها