جانشین بسیج سازندگی سپاه استان قم:

روحیه جهادی به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل‌شده است

جانشین بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم گفت: امروزه فرهنگ جهادی به یک فرهنگ عمومی و باارزش تبدیل‌شده است که جوانان و جوانان متعهد باانگیزه و متخصص نقش مهمی را در این عرصه ایفا کردند.
کد خبر: ۹۵۱۱۸۴۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

روحیه جهادی به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل‌شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ عباس روحی در سخنرانی خود پس از آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه عنوان کرد: ۱۷ اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج جهادی و سازندگی می‌باشد که به‌فرمان مقام معظم رهبری  در سال ۱۳۷۹ تشکیل شد. بیش از ۲۳ سال از تشکیل این نهاد می‌گذرد که در طول این ۲۳ سال با تأسی بر با منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد رشد و نمو این نهاد هستیم.

وی با اشاره بر سخن مقام معظم رهبری در اهمیت خدمت‌رسانی به مردم گفت: بزرگ‌ترین مبارزه با آمریکا، خدمت به مردم است که بسیج سازندگی تماماً از امر مقام معظم رهبری اطاعت کرده و در خدمت‌رسانی به مردم انجام‌وظیفه می‌کند. در پیرو این منویات بسیج سازندگی دو رویکرد مهمی دارد و آن دو رویکرد موضوع خدمت‌رسانی و محرومی زدایی است. عرصه خدمت‌رسانی در کشور در حال گسترش است و بحمدالله این فرهنگ جهادی به یک فرهنگ عمومی تبدیل‌شده است و این فرهنگ عمومی را در حوادث غیرمترقبه بلافاصله بعد از وقوع اتفاقات شاهد حضور خودجوش گروه جهادی هستیم.

روحی افزود: امروزه فرهنگ جهادی به یک فرهنگ عمومی و باارزش شده است که جوانان و جوانان متعهد باانگیزه و متخصص نقش مهمی را در این عرصه ایفا کردند. در عرصه جهاد و سازندگی، جوانان و نوجوانان به‌صورت خودجوش سازمان‌دهی می‌شوند و به نحو مقتضی در وقایع گوناگون حضور پیدا می‌کنند.

پرداخت یک هزار فقره وام اشتغال‌زایی

جانشین بسیج سازندگی سپاه علی بن ابی‌طالب علیه الاسلام استان قم در سخنان خود اظهار داشت: بهتر است فرصت را غنیمت بشماریم و یادی کنیم از عزیزان فعال جهادی که به مقام شامخ شهادت رسیدند و آنان را با عنوان جهادگران آسمانی نامیدند. انتظار ما از مجلس انقلابی این است تا اصلاحیه قانون بسیج سازندگی در کمیسیون و صحن علنی مجلس پس از گذشت یک سال به وقوع بپیوند و به تصویب برسد. دربندی از این قانون درباره موضوع جهادگران آسمانی اطلاق شده است.

روحی ادامه داد: از مهم‌ترین رویکردهای بسیج سازندگی موضوع اشتغال‌زایی است که بیش از یک هزار فقره و بیش از ۱۲۰ میلیارد تسهیلات به اشتغال‌زایی پرداخت‌شده است. از رویکردهای دیگر بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی است که نهضت کمک مؤمنانه در حال انجام است.

به گفته وی، تاکنون در این نهضت ۱۱۰ هزار معیشتی توسط گروه جهادی توزیع شد. از موضوعات دیگر سازندگی فعالیت‌های دیگری مثل ویزیت رایگان، مشاوره‌های حقوقی، کلاس‌های تقویتی رایگان نذورات قربانی که امروز به یک سنت حسنه تبدیل‌شده است که در بین گروه جهادی بیش از ۲۲۰۰ رأس توسط بانیان جهادی انجام شد که همواره ساری جاری است.

برپایی 145 بازارچه اقتصاد مقاومتی

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ کارگاه‌های اشتغال و پرداخت تسهیلات در راستای ایجاد بستر اشتغال‌زایی انجام شد. همچنین برگزاری و ایجاد نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، مشاغل خرد و خانگی از دستورات کاری بسیج سازندگی است که در سال ۱۴۰۱ ، ۱۴۵ بازارچه اقتصاد مقاومتی در سطح محلات استانی برگزار شد و همچنین بیش از ۱۰ هزار نفر نیروی جهادی به اردوهای جهادی اعزام شدند.

سرهنگ روحی گفت: از موضوعات مهم دو سال اخیر موضوع آب و راه روستایی است که عمدتاً این پروژه‌ها توسط بسیج سازندگی و پیمانکاران با کمترین هزینه انجام شد. تاکنون ۶ مخزن آب شرب روستایی در حال انجام و پیگیری است که موضوع آب شرب روستایی و انتقال آب کشاورزی روستایی و عشایری در دستور کار سازندگی قرارگرفته است. 

اهدای هزار سری جهیزیه

روحی ادامه داد: بسیاری از سدهای کشاورزی همچون سد شاه اسماعیل نیاز به لایه روبی داشتند که آن‌ها چندین دهه نیاز ازلحاظ مقرون‌به‌صرفه نبودن در دست اقدام قرار نگرفته بود که الحمدالله به همت جهادگران و بسیج سازندگی این اقدامات مبذول شد.

وی خاطرنشان کرد: بحث ساخت منازل نهضت ملی مسکن از برنامه‌های ۱۴۰۲ است که بیش از ۱۰۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن توسط سازندگی انجام خواهد شد و از پروژه‌های اساسی است. همچنین از اقدامات عمرانی دیگر سازندگی تهیه قیر رایگان برای مزارع، راه‌ها و گلزار شهدای گمنام بیش از ۱۴۰۰ تن تأمین شد در اختیار نهادهای مربوطه قرار گرفت.

سرهنگ روحی تصریح کرد: در نهضت کمک مؤمنانه بیش یک هزار جهیزیه تأمین شد و این نهضت ادامه دارد و روزبه‌روز در حال گسترش است. ‌امید است با تأسی بر منویات، فرمایشات و توصیه‌های رهبری اقدامات سازندگی ریل‌گذاری خواهد شد و اقدامات جهادی و سازندگی در طول سال به جهت خدمت‌رسانی تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/ قنبری

ارسال نظرات
آخرین اخبار