دوری از تفرقه یکی از ثمرات وجود ولایت در جامعه اسلامی

در جلسه طرح ولایت با محوریت مطالعه طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن به قلم مقام معظم رهبری در پایگاه حنانه قم، بحث ولایت و ضرورت وجود ولی در جامعه موردبررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۱۷۵۱۸
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

دوری از تفرقه یکی از ثمرات وجود ولایت در جامعه اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم ،خانم اشقری مربی طرح کلی اندیشه اسلامی در خصوص مفهوم ولایت و ضرورت وجود آن در جامعه عنوان کرد: کسی که ولایت ندارد حتی اگر اهل عبادت هم باشد ، عباداتش بی‌فایده و ابتر است ، ولایت تکمیل‌کننده‌ی نبوت است و هرکس به نبوت معتقد است باید ولایت‌پذیر نیز باشد و ولایت باعث نجات امت‌های اسلامی می‌شود، ولایت اصلی متعلق به خداوند متعال است یا کسانی که از جانب خداوند صلاحیت ولی بودن را دارند که در قرآن کریم مشخصات آنان ذکرشده است.

وی ادامه داد: تشکیل جامعه اسلامی به سرپرستی ولی و در سایه‌ی ولایت‌پذیری جزو ضروری‌ترین امور است و در چنین جامعه‌ای افرادی با یک هدف و فکر مشترک کنار هم جمع شده و از افکار شیطانی و مخالف یکدیگر پرهیز می‌کنند و اگر اختلافی پیش آمد سعی می‌کنند به حل آن بپردازند و از تفرقه بپرهیزند.

وی خاطرنشان کرد: فرق جامعه‌ای که دارای ولی است با جامعه‌ی بدون ولی، در شکوفایی و رشد استعدادها ، تقسیم عادلانه‌ی ثروت ، اقامه‌ی نماز و یاد خدا و انتشار نیکی‌ها با امربه‌معروف و نهی از منکر می‌باشد.

انتهای پیام / غفوری

ارسال نظرات