خبرهای داغ:

امام راحل یک رهبر فرزانه بود

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: امام یک رهبر فرزانه، عارف به معنای کامل؛ عارفی که جز خدا چیزی را نمی دید، آن چه می دید، می گفت، دنبال و حرکت می کرد خدا و برای خدا بود.
کد خبر: ۹۵۱۸۰۹۸
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، ویژه برنامه ارتحال امام خمینی (ره) با سخنرانی آیت الله محمد حسن اختری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و مداحی جعفر غلام در هیئت رزمندگان سیدالشهداء شهرستان سرخه برگزار شد.

آیت الله اختری در جمع عموم مردم شهیدپرور شهرستان سرخه ضمن عرض تسلیت به مناسبت پانزدهم خرداد، سرآغاز حرکت و اوج گیری انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: شخصیتی که ما به آن احترام می گذاریم و در مورد آن سخن می گوییم، یک شخصیت بی نظیری است، شخصیتی است که روز به روز برای جهانیان شناخته تر می شود.

او افزود: امام شخصیتی است که امروز آثار و برکات وجودی اش، اندیشه های او به عنوان اندیشه جاودان در جهان در حال توسعه و پیشرفت و جذب مخاطبین و انسان های آزاده در دنیاست. این شخصیت در جهان امروز، ما هیچ نمونه دیگری را حتی در تاریخ گذشته نمی توانیم برای او بدست آوریم و نمی توانیم یک شخصیت دیگری را بعد از پیامبران اولوالعزم خداوند متعال  و ائمه معصومین (ع) برای مقارنه و مقایسه با او به دست بیاوریم و نشان دهیم، در میان علما، بزرگان، سیاست مداران، جهان مداران و همه شخصیت های برجسته، کسی را نمی یابیم با او مقایسه کنیم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه اضافه کرد: لذا بهترین تعبیر این است که بگوییم امام یک انسان الهی، یک رهبر خدایی، یک پیشوای رحمانی همانند پیامبران خداست. یعنی کاری که پیامبران به عنوان آرمان خودشان در اندیشه انجام آن بودند، امام توانست آن را انجام دهد.

اختری با بیان اینکه امام اندیشه ای را ارائه کردند که اندیشه انبیاست و این اندیشه به خواست خداوند متعال، به اندیشه کامل امام زمان (عج) منجر خواهد شد، گفت: امام یک رهبر فرزانه، عارف به معنای کامل؛ عارفی که جز خدا چیزی را نمی دید، آن چه می دید، می گفت، دنبال و حرکت می کرد خدا و برای خدا بود. جز خدا در زندگانی امام وجود نداشت. امام در راه خدا، به نام خدا و برای خدا قیام کرد.

او خاطرنشان کرد: جوانان ما خوب است بدانند در قیام امام چه اتفاقاتی افتاده است. ببینند چه توطئه هایی برای بازدارندگی و پیشگیری از حرکت امام صورت گرفته است. اگر امروز در جامعه می بینیم مسائل و قضایایی اتفاق می افتد، جریاناتی وجود دارد که راه و مسیر را منحرف، روحیه و دینداری مردم را تضعیف کنند، این اقدامات همیشه وجود داشته و اکنون نیز وجود دارد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیان داشت: شما می بینید که به فرمود رهبر معظم انقلاب (مدظله)، جریان هایی که در این چند سال و به خصوص در این سال اخیر اتفاق افتاد، نقشه هایی است که بتوانند این حرکت حضرت امام را متوقف کنند. و از گسترش این اندیشه جلوگیری کنند، ایمان به دین، ایمان به خدا، باور به تقلید، باور به پیروی از رهبر و باور به ایمان به ولایت فقیه در این جامعه را خدشه دار کنند.

او تصریح کرد: پدر و مادرها و مسئولین همه باید به این جریان ها آگاهانه برخورد کنند و بدانند که دشمن با یک حرکت و در یک حمله ترکیبی، جبهه واحد و جبهه مشترک به سراغ انقلاب، اسلام و مکتب آمده است تا جلوی آن ها را بگیرد و همه وظیفه داریم که در برابر این ها ایستادگی کنیم، در جبهه حق مقاوم باشیم و استقامت به خرج دهیم و نگذاریم این جبهه مورد رخنه دشمن قرار گیرد و دشمن در صفوف انقلاب و انقلابیون، پیروان امام و رهروانش نفوذ کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها