خبرهای داغ:
رییس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول گفت: پویش بزرگ خون من در رگ‌های تو از سوی اورژانس دزفول و با مشارکت سپید پوشان این مرکز آغاز شد. ،
کد خبر: ۹۵۱۹۵۲۲
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

رضا معمارزاده رییس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن روز جهانی اهدای خون، پویش بزرگ خون من در رگ‌های تو از سوی اورژانس دزفول و با مشارکت سپید پوشان این مرکز آغاز شد.

 

وی در ادامه بیان کرد: شهروندان دزفول به منظور مشارکت در کمپین خون من در رگ‌های تو می‌توانند با ورود به سامانه سازمان انتقال خون به آدرس nobatdehi.ibto.ir نوبت خود را ثبت و سپس اقدام به اهدای خون نمایند.

 

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول ضمن دعوت از تمامی شهروندان برای پیوستن به این پویش گفت: پویش خون من در رگ‌های تو به مدت 7 روز در دزفول اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به نقش خون‌های اهدایی در نجات جان بیماران تصریح کرد: در ماموریت‌های اورژانسی که مصدومان به دلایل متعددی دچار خونریزی شدید می‌شوند و یا در سوختگی‌ها، تالاسمی، انواع سرطان‌ها و در کم خونی‌های شدید، اهدای خون می‌تواند جان بسیاری از بیماران را نجات دهد.

 

معمارزاده با اشاره به ضرورت اهدای خون عنوان کرد: افراد جامعه این نکته را مد نظر داشته باشند که نیاز به خون سالم یک ضرورت دائمی است و محدود به یک زمان خاص نیست.

 

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول اضافه کرد: افراد زیادی در سراسر کشور به خون سالم نیاز دارند و به طور متوسط هر واحد خون اهدایی به نجات زندگی سه نفر کمک می‌کند.

 

وی در ادامه به شرح مختصری از مزایای اهدای خون پرداخت و خاطرنشان کرد: اهدای خون می‌تواند به صورت مستقیم تاثیر مثبتی بر روی فعالیت قلب، گردش خون، سلامت کبد و تولید سلول‌های جدید خونی داشته باشد.

 

معمارزاده گفت: اهدای خون علاوه بر اثرات مثبت جسمی در سلامت روان و کاهش استرس نیز تاثیرگذار بوده و به دلیل نجات مستقیم جان بیماران، صدقه جاریه ای است که ارزش معنوی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها