خبرهای داغ:
محسنلو در گفتگو با بسیج خبر داد

اجرای ۲۰ عنوان برنامه شاخص به مناسبت هفته عفاف و حجاب در همدان

همدان-جانشین بسیج جامعه زنان سپاه انصار الحسین (ع) همدان گفت: طی هفته عفاف و حجاب ۲۰ عنوان برنامه شاخص و بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی _ هنری و بصیرتی در سطح استان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۵۲۶۴۸۰
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲

اکرم محسنلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن گرامیداشت سالروز قیام مردم مؤمن مشهد علیه کشف حجاب رضا شاهی و با بیان اینکه هفته عفاف و حجاب از ۱۷ تا ۲۳ تیر ماه است، اظهار کرد: تاریخ گواهی می‌دهد روز ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۱۴  روحانیون متعهد و متدین نسبت به روی کار آمدن رضاخان و اقدامات او در کشف حجاب و مخالفت با اسلام، اعتراض کردند که به دستور رضاخان، مردم معترض به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیده شدند و این روز در تقویم کشورمان به نام روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام برای ترويج فرهنگ پوشالی غرب در بين زنان و دختران جامعه همیشه درحال برنامه‌ريزي‌هاي گسترده هستند، ابراز کرد: امروز رسالت نهادهای دينی و فرهنگی در زمينه اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف بسيار سنگين است و باید شبانه روز در اين زمينه تلاش شود.

جانشین بسیج جامعه زنان سپاه انصار الحسین (ع) همدان با تأکید بر لزوم حفظ عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد: بانوان فهیم و فرهیخته ما با شناخت ابعاد گوناگون نقشه دشمن، باید در راستای ترویج، تبلیغ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و فلسفه آن در جامعه و به خصوص برای نسل جوان بیشتر کوشا باشند.

وی در تشریح برنامه‌های هفته حجاب و عفاف گفت: در این هفته ۲۰ عنوان برنامه شاخص و بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی _ هنری و بصیرتی در سطح استان و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت توسط بسیج جامعه زنان استان همدان در حال برگزاری است.

محسنلو با اشاره به اجتماع بزرگ خانوادگی مدافعان حریم خانواده با شعار «پای خانواده ایستاده‌ایم» در روز ۲۱ تیرماه افزود: این اجتماع به صورت سراسری در سطح استان همراه با برنامه‌های متنوع و شاد در حاشیه تجمع برگزار شد و قرائت بیانیه مطالبه‌گری، اجرای سرود و نمایش خیابانی، حضور دو ره‌یافته به اسلام، کتابت جمعی آیات قرآن کریم، اهدای چادر  و ... از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

وی ادامه داد: همایش طلایه‌داران عفاف و حجاب، دیدار دختران نوجوان و جوان با مادران شهدا و بستن پیمان شهدایی، برپایی غرفه یک حس خوب، برپایی میز مشاوره خانوادگی و مذهبی در بوستان‌ها و پاساژ‌ها با بهره گیری از ظرفیت بسیج اقشار و متخصصین از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه زنان استان همدان در این هفته است.

جانشین بسیج جامعه زنان سپاه انصار الحسین (ع) همدان با تأکید بر اینکه نمایشگاه و فروشگاه‌های عرضه محصولاتی عفاف و حجاب در مکان‌های پرتردد گردشگری و توریستی نیز دایر خواهد شد، یادآور شد: در این هفته از بانوان موفق محجبه و شاخص در زمینه‌های علمی، ورزشی، قرآنی و ... در ادارات و سازمان‌ها تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به مطالبه‌گری حجاب و عفاف و تأکید بر این امر عنوان کرد: قرار است سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته از بانوان توانمند و فعال درحوزه حجاب و عفاف باشد و مطالبه صریح و آشکار خود را از مسئولین و نمایندگان مجلس داشته و اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب را در تمام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی به جد خواستار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار