خبرهای داغ:
کشاورزیان خبر داد

برپایی نمایشگاه گروهی عکس «خیانت تصویر» در ملایر

همدان-سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «خیانت تصویر» در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر برپا شد که توسط ۲۰ عکاس حرفه‌ای و کشوری ۵۰ فریم عکس با موضوع آزاد عرضه شده است.
کد خبر: ۹۵۲۶۸۲۹
|
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فرشاد کشاورزیان در آئین گشایش نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «خیانت تصویر» که توسط انجمن سینمای جوانان و کانون عکاسان ملایر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد این شهر گشایش یافت، اظهار کرد: تلاش ما ایجاد بستر و فضایی برای هنرمندان در عرصه‌های مختلف است تا بتوانند هنر خود را در قالب‌های مختلف به مردم عرضه کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از وقایع تاریخی توسط هنرمندان در قالب‌های مختلف هنری به ویژه هنر عکاسی ثبت و ضبط شده است، افزود: تلاش می‌کنیم رویدادهای فرهنگی و هنری را از گالری‌ها در بین مردم ببریم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه هنرمندان در هر عرصه‌ای با وجود مشکلات، کاستی‌ها و موانع، عاشقانه به کار خود ادامه می‌دهند، بیان کرد: لازم است جدی‌تر و با نگاهی عمیق‌تر و بلندمدت، برای رویدادهای فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی کنیم.

وی وجود هنرمندان و عکاسان ملایری در سطح کشوری را مایه افتخار و قابل تقدیر دانست و ادامه داد: «امید وفایی» یکی از هنرمندان و فیلمسازان مطرح کشوری است که تلاش‌های فراوانی برای ارتقای جایگاه فیلم و عکس در این شهرستان کشیده است.

کشاورزیان گفت: وی به تازگی مجوز ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود را از بنیاد سینمایی فارابی دریافت کرده که نشان از جایگاه ویژه ملایر در حوزه هنر و سینما است.

وی یادآور شد: به همین منظور به همت انجمن سینمای جوانان و کانون عکاسان این شهرستان، همزمان با هفته فیلم و عکس ملایر، نمایشگاه گروهی عکس در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد این شهر برپا شد که توسط ۲۰ عکاس حرفه‌ای و کشوری ۵۰ فریم عکس در این نمایشگاه با موضوع آزاد عرضه شده است.

* نگاه هنرمندان کاملا مستقل و هنری است

رئیس انجمن سینمایی جوانان ملایر نیز اظهار داشت: هسته اولیه کانون عکاسان ملایر به دهه ۶۰ برمی‌گردد که با حضور عکاسانی همچون علی وفایی، حمید مقدسیان، علیشاهی و محسن حسینی‌تبار شاکله این کانون شگل گرفت و شکل برپایی نمایشگاه و گالری، بیرون از فضای بسته بود.

امید وفایی با بیان اینکه در یک طولانی زمانی این اتفاق مستهلک و از آن اعتبار و نگاه خودش دور شد، ادامه داد: در این راستا تلاش ما بر احیای مجدد کانون و نوع نگاه آن در برپایی نمایشگاه‌ها در فضای بیرون است.

وی بیان کرد: سال ۱۳۹۷ کانون عکاسان ملایر را با نام جدید و زیر نظر انجمن سینمای جوانان ملایر احیا کردیم و هر سال همزمان با هفته فیلم و عکس، نمایشگاهی با نمونه عکس عکاسان هنرمند کانون عکاسان ملایر، طی یک هفته در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر گفت: تولیدات فیلم هنرمندان انجمن سینمای جوانان ملایر نیز همزمان با هفته فیلم و عکس طی سه روز در حال اکران است و در این مدت هنرمندان در حوزه فیلم و عکس با هم به تبادل نظر می‌پردازند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه هنرمندان نگاه سیاسی و جناحی نیست و کاملا مستقل و هنری است، افزود: اجازه می‌دهیم هر نوع نگاه هنری با تعهدی که به هنر ایجاد می‌کنند، شرکت کند.

وفایی با اشاره به ارایه ۵۰ فریم عکس در این نمایشگاه توسط ۲۰ عکاس ملایری با موضوع عکاسی خیابانی، طبیعت و ژورنالیستی و آوانگارد، ادامه داد: نوع نگاه در هنر عکاسی متفاوت و شامل سه نوع نگاه کلاسیک، آوانگارد و عکس‌های کوچک است.

وی بیان کرد: نگاه کلاسیک همان عکس‌هایی است که در قابل دیده می‌شود و نوع نگاه آوانگارد که روی زمین چیده شده به اصطلاح لگدمال شده و مفهوم هنری است که آرام‌آرام اصالت خود را از دست می‌دهد.

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر یادآور شد: نگاه ما در انجمن سینمای جوانان و کانون عکاسان این است که نگاه عکاسان را به سمت نگاه خاص ببریم، نه اینکه هر عکسی را با هر شکلی به صورت کلاسیک بگیریم و برای مردم نمایش دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار