خبرهای داغ:

روح الله صالحی هنرمند نهاوندی درگذشت

همدان-روح الله صالحی هنرمند نهاوندی برگزیده جشنواره بین المللی رضوی درگذشت.
کد خبر: ۹۵۳۴۶۶۶
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، روح الله صالحی که در سال ۱۳۹۰ به عنوان نخبه فرهنگی جوان بسیجی کشور معرفی شد همچنین هنرمند برگزیده سال ۹۰ استان، پژوهشگر کنگره‌های ملی بسیج و مراسم‌های آیینی و مذهبی معرفی شد، این هنرمند فقید نفر برتر جشنواره بین المللی رضوی در داستان کوتاه و نمایشنامه نویسی ملی شد.

حضور در تئاتر بچه‌های مسجد، داستان نویسی متیل خلیج فارس، فانوس، دخیل، فراموشی لی و...؛ شعر گویش مادر، آیه‌های غمزه و...، جایزه ادبی همدان (۱۲ دوره)، رتبه‌های برتر بازیگری، طراحی صحنه  نور،   لباس، کارگردانی، نویسندگی در جشنواره‌های تاتر استانی، عاشوراییان، نماز، بسیج، طنز اعتیاد و... همگی بخشی از مقام‌ها و رتبه‌های کسب شده توسط «روح الله صالحی» هنرمند با اخلاق نهاوندی است که در عین تلاش و موفقیت فراوان همیشه از متانت و محبوبیت خاصی نیز در بین اهالی هنر نمایش برخوردار بود.

«روح الله صالحی» برنده تندیس قلم زرین مدرس در دومین جشنواره داستان نویسی حیات در دوران کرونا شد که «داستان سوز کمانچه در عصر یخبندان» نوشته وی به عنوان اثر برگزیده و برنده تندیس قلم زرین در دوران کرونا شد.

روح الله صالحی نویسنده و هنرمند تئاتر خوش‌ذوق نهاوندی است که فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۹ آغاز، اما از سال ۱۳۷۳ به صورت حرفه‌ای در حوزه‌های نمایشنامه، شعر، روزنامه‌نگاری و پژوهش‌های ادبی مشغول به کار شده و تاکنون در جشنواره‌های متعدد موفق به کسب بیش از صد جایزه و لوح تقدیر شده است.

وی در چهاردهمین دوره جشنواره ملی داستان رضوی که با عنوان «کبوتر حرم» و به میزبانی سمنان برگزار شد با داستان «نواربرگردان یک حس موازی» رتبه برتر کشور را کسب کرد.

صالحی از هنرمندان باسابقه و خوش ذوق شهر نهاوند که چندی پیش موفق شد در بخش نمایشنامه نویسی چهارمین همایش ملی اربعین، برای نمایشنامه «مجلس اضافات یک تیغ» حائز رتبه اول و تندیس و دیپلم افتخار شود.

در هفتمین سوگواره ملی «سفر تا صفر» که موضوع پیاده روی اربعین اختصاص داشت، موفق شد با اثر «رفتن در مدار روضه» در بخش نمایشنامه نویسی به رتبه اول دست پیدا کند. مرحوم صالحی سابقه همکاری با رادیو و تلویزیون همدان و شبکه‌های سراسری را به عنوان روایتگر و نویسنده برنامه‌های طنز و مذهبی و هنری را هم به مدت بیش از یک دهه دارد.

روح اله صالحی پس از تحمل یک دوره بیماری ظهر امروز ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ در بیمارستان شهید بهشتی همدان درگذشت، مراسم تشییع و تدفین مرحوم صالحی روز دوشنبه  ۳۰ مرداد ماه ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان نهاوند برگزار و به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات