بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز خلیل آبادی با حضور پرشور و شعور در سوگواره نوجوانان حسینی با عنوان «احلی من العسل» این شهرستان که راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی برگزار شد، اقدام هتاکانه به قرآن کریم را در این اجتماع حسینی محکوم کردند.
کد خبر: ۹۵۲۹۱۵۲
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰

سوگواره نوجوانان حسینی در خلیل آباد برگزار شد/حضور پرشور بیش از ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان در حسینیه حسینی شهرستان خلیل آباد

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از خلیل آباد،سوگواره نوجوانان حسینی با عنوان "احلی من العسل" در ششمین روز از ماه محرم سالروز شهادت حضرت قاسم ابن الحسن(ع) با حضور پرشور و شعور دانش‌آموزان خلیل آبادی با شکوه خاصی برگزار شد.

دانش‌آموزان شرکت کننده در سوگواره " احلی من العسل " در حسینیه حسینی شهرستان به عزاداری پرداختند و با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی برای شهیدان کربلا از جمله حضرت قاسم ابن الحسن (ع) گریستند.

دانش‌آموزان و نوجوانان حسینی شرکت کننده در این مراسم با لباس‌های مشکی و سربندهای منقش به "یا قاسم ابن الحسن (ع)" عزاداری کردند و یاد این شهید نوجوان و سایر شهدای حادثه کربلا را گرامی داشتند.

دانش‌آموزان در آئین‌های سوگواره احلی من العسل فریاد لبیک یا حسین (ع) سردادند و برای شهادت مظلومانه  نوجوان دشت کربلا اشک ریختند و با شهدای کربلا و سایر شهیدان انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم دانش آموزان با امضا طوماری هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم و خواستار عکس‌العمل مناسب مسلمانان شدند.

مراسم سوگواره احلی من العسل با حضور پرشور بیش از ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان در حسینیه حسینی شهرستان خلیل آباد در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی برگزار شد.

عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب می باشد  که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار