خبرهای داغ:
سرهنگ امانتی گفت: دوره یاوران ولایت بسیج دانش آموزی با حضور قریب به ۲۲۰ دانش آموز واحد مقاومت پیشگامان استان از ۱۴ مرداد در خراسان جنوبی آغاز می شود که از این تعداد شرکت کننده؛ ۱۰۸ نفر از پسران و ۱۱۲ دانش آموز دختر هستند.
کد خبر: ۹۵۳۰۵۹۳
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ محسن امانتی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصار الرضا (علیه‌السلام) استان امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های برگزاری دوره "یاوران ولایت" بسیج دانش آموزی گفت: طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی؛ قریب به دو دهه است که در برنامه‌ریزی سازمان بسیج دانش آموزی قرار گرفته است.

وی گفت: طرح یاوران ولایت یعنی کادرسازی برای آینده انقلاب، تمدن سازی، یعنی امام زمان تنها نماند و ولی جامعه بی یاور نشود.

امانتی ادامه داد: پایه ریزی طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی براساس اسناد بالادستی همچون؛ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند اعتلای بسیج است که سیر نظام مسائل مدرسه را برای دانش آموزان بیان می‌کند.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی افزود: در راستای یک فرآیند شناسایی از میان دانش آموزان مدرسه؛ یک دانش آموز بااخلاق، مومن، انقلابی و پای کار آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده واحد مقاومت دانش آموزی انتخاب می‌شود.

وی گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری: " بسیج دانش‌آموزی فصل مشترک دو مجموعه سپاه و آموزش و پرورش است" بنابراین این دو سازمان کمک کننده و یاری دهنده بسیج دانش آموزی در انجام رسالت‌ها و ماموریت‌های این سازمان هستند.

امانتی عنوان کرد: امسال در برگزاری طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی قریب به ۲۲۰ دانش آموز واحد مقاومت پیشگامان استان شرکت خواهند کرد که از این تعداد ۱۰۸ نفر از پسران و ۱۱۲ دلتش آموز دختر از مقطع متوسطه دوم هستند.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی افزود: برگزاری اردو‌های جهادی، نشست‌های و کارگاه‌های جهاد تبیین توسط دانش آموزان در مدارس از جمله اقدامات واحد‌های مقاومت بسیج دانش آموزی در مقابله با هجمه‌های دشمنان و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان است.

وی ادامه داد: دوره یاوران ولایت بسیج دانش آموزی از ۱۴ مرداد به مدت سه شبانه‌روز برای پسران و سه شبانه‌روز برای دختران در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان بیرجند برگزار می‌شود.

امانتی گفت: در این مرحله از دوره طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی مباحثی از قبیل بیان سبک زندگی اسلامی، جهاد تبیین، اخلاق تشکیلاتی، مسئله شناسی، روایت گری، فضاسازی مدرسه و طرح کلی اندیشه اسلامی، کسب مهارت حضور در عرصه فضای مجازی و سواد رسانه با حضور اساتید توانمند استانی برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در کنار این سرفصل ها؛ برنامه‌های اردویی از جمله اردو‌های راهیان پیشرفت و امید؛ با بازید از مجموعه هوا و فضای سپاه، کارخانه کویر تایر، تبادل نظر و استفاده از تجربیات فرمانده واحد‌های موفق؛ برای دانش‌آموزان در قالب این دوره پیش بینی شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی اظهار داشت: دیدار دانش آموزان با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان به همراه فرمانده سپاه انصارالرضا (علیه‌السلام) استان و مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از دیگر برنامه اجرایی در این دوره خواهد بود.

وی گفت: هدف از برگزاری این دوره مهارت آموزی دانش آموزان و استفاده از این مهارت‌ها و تجربیات در سال تحصیلی پیشرو در مدارس است، و امسال برای اولین بار فرمانده و شورا واحد مقاومت از میان دانش آموزان خواهند بود.

امانتی گفت: کار تشکیلاتی سازمان بسیج دانش آموزی در ایام تعطیلات تابستان به صورت مجازی ادامه دارد.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی به فعالیت‌های مجازی در مدارس اشاره کرد و گفت: گردان هاس سایبری بسیج دانش آموزی با عنوان "صدرا" سکوی درخشش رسانه انقلابی هستند که هر مدرسه یک مدیر فضای مجازی دارد و هر حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی یک مسئول فضای مجازی دارد ک بتوانند در این فضا کنشگر باشند و از ظرفیت سامانه شاد؛ کار تشکیلاتی بهتر و موثر تر انجام شود.

وی، برگزاری اردو‌های بهسازی و زیبا سازی مدارس را از دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج دانش آموزی دانست و گفت: این اردوها با عنوان "هجرت ۳" قریب به دو دهه است که با فرمان مقام معظم رهبری در مدارس انجام می‌شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی ادامه داد: کار بهسازی مدارس استان توسط خود دانش‌آموزان در قالب ۲۲۰ گروه جهادی در مدارس همه ساله انجام می‌شود، که در سال گذشته ۱۰۷ مدرسه در استان با مشارکت ۲۱۱ دانش آموز بهسازی، تعمیر، نوسازی و رنگ آمیزی شد.

امانتی افزود: این طرح اخیرا با مشارکت سازمان بسیج سازندگی، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی مدارس در قالب یک قرارگاه با عنوان طرح شهید" سید روح الله عجمیان" دنبال می‌شود که امسال در قالب این طرح ۴۰۰ مدرسه با مشارکت هزار دانش آموز در استان هدف گذاری شده که از ابتدای تیر ماه تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی بیان کرد: در راستای اقدامات تربیتی و فرهنگی؛ اجرای طرح سرگروه های تربیتی را در سازمان بسیج دانش‌آموزی دنبال می کنیم که دانش آموزان را در یک نظام تربیتی و مدرسه قرار دهیم تا کار زمام داری اخلاق، تبیین امور فرهنگی و معارف دینی در مدرسه انجام می شود که در مقاطع مختلف تحصیلی با عناوین طرح شهید عزیزالهی، شهید بهنام محمدی و شهید فهمیده امسال در ۲۰۰ مدرسه استان اجرا می شود.

 

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی افزود: برای طرح سرگروه های تربیتی در مدارس هدف گذاری سازمان بسیج دانش آموزی ۲۰۰ مدرسه استان است که به عنوان الگو با حضور مربیان دوره دیده بسیجی که به واسطه ارتباطی که با مدرسه، مسجد  دانش آموزان والدین و اولیا مدارس دارند با ۹ فعالیت علمی، جمعی، جهاد آموزشی، فعالیت فرهنگی  و موضوعات اخلاقی دانش آموزان در قالب طرح های تربیتی پیگیری و دنبال می کنند تا ضمن هم افزایی سایر تشکل ها و نهادها بتوان آسیب های کف مدرسه را به صفر برسانیم و به تمدن سازی اسلامی برسیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها