خبرهای داغ:
حسینی:

شهرستان فامنین نیاز به استقرار نمایندگی اوقاف دارد

همدان-فرماندار فامنین گفت: شهرستان فامنین نیاز به استقرار نمایندگی اوقاف دارد و امروز به دلیل نبودن نماینده اوقاف، مردم شهرستان دچار مشکلات زیادی هستند.
کد خبر: ۹۵۳۱۲۸۴
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید روح الله حسینی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان که به منظور رفع موانع کمک اوقاف به رشد و توسعه شهرستان فامنین برگزار شد، اظهار کرد: وقف یک ابتکار بی نظیر اسلام و انتخاب هوشمندانه برای مدیریت مستمر اموال و مستقلات است که از برکات فراوان وقف نمی‌توان بیان کرد.

وی افزود: شهرستان فامنین نیاز به استقرار نمایندگی اوقاف دارد و امروز به دلیل نبودن نماینده اوقاف، مردم شهرستان دچار مشکلات زیادی هستند.

فرماندار فامنین ادامه داد: تولیدکنندگان املاکی که وقفی است با همراهی نکردن بانک‌ها در مورد زمین‌هایی که وقفی است مواجه هستند.

وی در ادامه خواستار کمک به موکب های اربعین مربوط به شهرستان از سوی اوقاف شد.

* همراهی موجود در شهرستان فامنین برای  تسهیل امور اوقاف بی نظیر است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در دیدار فرماندار و امام جمعه فامنین اظهار کرد: در صورت آمادگی فضا در هفته دو روز نیروی اوقاف در شهرستان حضور خواهد یافت.

حجت‌الاسلام رضا حاجی‌ زین‌العابدینی افزود: در جاهایی که موقوفه زیر یک دانگ است ما آن را تبدیل به احسن می‌کنیم و با تهیه نقشه شمیم این موضوع پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: دهیاران این کار را در روستاها با اطلاع‌رسانی به روستاییان پیگیری کنند چراکه برای افراد محدودیت وجود ندارد و لازم است از فرصت به دست آمده در بحث رفع مشکل مردم استفاده کنید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: هدف جلسه تسهیلگری در امور مربوط به اوقاف و یافتن راه حلی برای حل مشکلات کشاورزان و حاصل شدن نیت واقف است.

وی خاطرنشان کرد: این نوع همراهی و هماهنگی و مساعدت که در شهرستان برای  تسهیل امور اوقاف فامنین وجود دارد، بی نظیر است.

* باید احسان‌های خود را به سمت وقف سوق دهیم

امام جمعه فامنین نیز در این دیدار با بیان اینکه وقف مورد تأکید اسلام است و آیات متعددی در این زمینه وجود دارد، افزود: یکی از اعمال صالح، موقوفات و وقف یک صدقه جاریه است و تفاوت وقف و صدقه این است که منافع وقف همیشه پایدار است اما صدقه هزینه می‌شود و جاری است.

حجت‌الاسلام باب الله غفاری ادامه داد: ترویج فرهنگ وقف در جامعه باید توسط مبلغین و ... انجام شود و احسان‌های خود را باید به سمت وقف سوق دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که می‌شود ما را به تمدن نوین اسلامی برساند، فرهنگ وقف و نوع دوستی و توجه به محرومین است.

امام جمعه فامنین خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه مصرف موقوفات در محل خودشان است و لازم است موقوفات که در شهرستان فامنین است قابل توجه باشد.

وی خواستار مشخص بودن مورد مصرف درآمد اوقاف شهرستان و همچنین استقرار اداره اوقاف در سطح شهرستان شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار