خبرهای داغ:
حجت الاسلام خداداده در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان عنوان کرد

لزوم تربیت افرادی که مومنانه به هنر و فرهنگ نگاه کنند /ستادهای فرهنگی در مساجد نقطه عطف محلات هستند

همدان-مشاور وزیر ارشاد و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: باید افرادی را که مومنانه به هنر و فرهنگ نگاه کنند، تربیت کنیم و این اتفاق خوبی است که رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۹۵۳۱۴۱۲
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام کمال خداداده در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار کرد: استان همدان مفتخر به شهدای شاخص است و ما آنها را به مجاهدت در راه حق می‌شناسیم.

وی با بیان اینکه یکی از اعضای ثابت شورای فرهنگ عمومی،  کانون‌های مساجد هستند، افزود: حقیقتا جایگاه مسجد در نظام توحیدی و مهندسی فکری مسجد جایگاه بلندی است و همه دستگاه‌ها و نهادها به نوعی در آن حضور دارند.

مشاور وزیر ارشاد و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مساجد در انحصار هیچ شخص، طایفه، قوم و  قبیله‌ای نیست بلکه مسجد نقطه طلایی است و باید در مسجد مومن و مجاهد انقلابی تربیت کنیم.

وی ابراز کرد: ستادهای فرهنگی در مساجد با عنوان نقطه عطف محلات هستند که در راستای بحث کتابخانه، سرود و تئاتر و دیگر مواردی که می‌تواند در مسجد باشد، شکل گرفت و توفیقات و مشکلاتی داشته که اعضای ثابتی در مرکز سازمان تبلیعات، بسیج و مرکز امور مساجد و حوزه‌های علمیه و ۱۵ نفر منتخب هستند که در این جمع سیاستگذاری را برعهده دارند.

خداداده ادامه داد: مسجد پناهگاه مردم و مرکز ولایتمداری است و شعار وزیر و رئیس جمهور نیز «نهضت بازگشت مساجد» است.

وی با تأکید بر بازگشت مسئولین و هیئات به مساجد و مراکز و فعالیت‌های قرآنی که امروز فاصله گرفته‌اند، گفت: اگر در عرصه فرهنگی به درستی فعالیت کنیم دستمان بسته نخواهد بود که برخی بیایند امروز فرهنگ ما را به گروگان بگیرند تا مردم نسبت به نظام و انقلاب بی‌مهری کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: باید افرادی را که مومنانه به هنر و فرهنگ نگاه کنند، تربیت کنیم و این اتفاق خوبی است که رقم خواهد خورد.

وی ابراز کرد: امسال مجالس اهل بیت(ع) از سال‌های قبل پر رونق‌تر بود، مسابقات فرهنگی ما ۲۰ درصد افزایش یافته و این نشان دهنده این است که مردم پای این انقلاب ایستاده‌اند و امیدواریم خداوند بر عزت این مردم بیفزاید.

در پایان این جلسه احکام شورای فرهنگ عمومی اهداء شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار