خبرهای داغ:
حاجی بابایی:

باید بین مسجد و مدرسه پلی زده شود

همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بین مسجد و مدرسه پلی زده شود، گفت: به فرموده رهبری این یک نسخه شفابخش است و ما برای مقابله با این مسائل کار ویژه کنیم.
کد خبر: ۹۵۳۱۴۸۳
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی در نخستین جلسه شورای هماهنگی ستاد کانون‌های مساجد استان همدان  که در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: نقش امام جماعت این است که به مدرسه برود و ۵۰ دانش‌آموز را انتخاب کند، به مسجد بیاورد و مسجد متحول شود.

وی با بیان اینکه باید بین مسجد و مدرسه پلی زده شود، ابراز کرد: به فرموده رهبری این یک نسخه شفابخش است و ما برای مقابله با این مسائل کار ویژه کنیم، باید همه ادارات پای کار باشند و همه امکانات را به آموزش و پرورش دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۵ درصد اعتبارات شهرداری‌ها فرهنگی است؛ باید کار جدی انجام دهیم، کانون فرهنگی مساجد بسیار موثر است و باید تلاش‌های خود را در این راستا داشته باشند.

* فاصله گرفتن هنر از مسجد باعث بروز برخی مشکلات شد

امام جمعه همدان نیز در ادامه اظهار کرد: فاصله گرفتن هنر از مسجد به عنوان یک مرکزیت و تفکر، باعث شده با برخی مشکلات مواجه شویم.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی گفت: در بحث مسجد دو سال پیش شورای عالی مساجد تشکیل شد، اساسنامه و آیین نامه‌ای مصوب شد و در آن آیین نامه مقرر شد که مدیر کانون فرهنگی هنری به عنوان شخص حقوقی و عضو مسجد باشد، مسئول امنا خود امام جماعت و مدیر کانون باشد و رئیس هیئت به صورت انتصابی عضو هیئت امنا قرار بگیرد و در کنار امام امور فرهنگی را رونق و انسجام دهد که عدم این انسجام باعث به وجود آمدن مشکلاتی خواهد شد.

وی ابراز کرد: شورای شهر ۱۱ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۲ برای مساجد قرار داده و علاوه بر بودجه عمرانی، فرهنگی را هم می‌طلبد و شرح وظایف شورا و ستاد باید ارائه شود.

حجت الاسلام علی عزیزی،  مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نیز با بیان اینکه همه در عرصه کانون‌های مساجد دغدغه‌مند بودند و این دلگرمی را به ما دادند که حمایت می‌کنند، گفت: وی ما پتانسیل بسیار خوبی در کانون های مساجد داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار