خبرهای داغ:
حجت الاسلام خداداده:

وظیفه اصلی و محوری کانون‌ها نباید به فراموشی سپرده شود

همدان-رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف در امور فرهنگی باید معین امام باشند، افزود: وظیفه اصلی و محوری کانون‌ها نباید به فراموشی سپرده شود و امر رهبری این است.
کد خبر: ۹۵۳۱۴۶۹
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام کمال خداداده در نخستین جلسه شورای هماهنگی ستاد کانون‌های مساجد استان همدان  که در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: مسجد قصه پرغصه‌ای دارد و در عرصه حکمرانی مسجد به آن شیوه‌ای که رهبری امر دادند نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه اولین نکته این است که در تمام سیاستگذاری‌های خود، امام جماعت مسجد را به رسمیت بشناسیم و دستگاه‌های مختلف در امور فرهنگی باید معین امام باشند، افزود: وظیفه اصلی و محوری کانون‌ها نباید به فراموشی سپرده شود و امر رهبری این است.

مشاور وزیر ارشاد و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه همه در کنار امام جماعت هستیم، گفت: مدیر کانون را امام جماعت انتخاب می‌کند و سعی می‌کنیم موارد حقوقی خود را هم ذیل امام جماعت تعریف کنیم.

وی بیان کرد: حوزه‌های فعالیت ما در حوزه سرود، تئاتر، نمایش و... است؛ مدرسه نمایشنامه نویسی و تئاتر راه اندازی کردیم، باید مساجد همانند دهه شصت سکاندار باشند.

خداداده ابراز کرد: ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور، 2 میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سامانه بچه‌های مسجد عضو هستند و در حوزه هویت آفرینی تلاش‌ها و فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم و نیازمند کمک و نگاه پرمهر و محبت در حوزه مسجد هستیم.

وی گفت: ۵ درصد اعتبارات را مجلس در اختیار مساجد قرار داده و یک درصد تکلیفی باید هزینه کنیم؛ اگر شرکت‌های بزرگ حمایت کنند، می‌تواند این امر رقم بخورد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه مبالغی که در اختیار مساجد استان است، عمرانی است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در مرکز این است که از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌ها استفاده کنیم که یک رشدی در بحث اعتبارات داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار