خبرهای داغ:
آلاشتی گفت: این سازمان جامعه زیادی را تحت پوشش دارد و با اقتدار از حقوق شهروندان حمایت می‌کند.
کد خبر: ۹۵۳۱۸۷۷
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲

یوسف مسیبی آلاشتی رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خوزستان گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح متشکل از دادسرا‌ها و دادگاه‌های نظامی بوده که در هر استان مستقر است البته در برخی از استان‌های بزرگ مثل خوزستان دارای نواحی مختلفی می‌باشد.

 

وی افزود: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به عنوان یکی از ارکان محافظت‌کننده حقوق شهروندی در مقابل تعدیات احتمالی نیرو‌های نظامی و امنیتی است. این سازمان با رعایت اصل عدالت، محرمانگی و شئونات نظامی با دقت هر چه تمام به موضوعات رسیدگی می‌کند.

 

مسیبی با بیان اینکه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یکی از تشکیلات قوه قضائیه است گفت: امروز متاسفانه مردم در جامعه، کمتر سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را می‌شناسند و با وظایف و حدود اختیارات آن آشنایی دارند.

 

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خوزستان گفت: از آنجا که سازمان قضایی نیرو‌های مسلح حافظ حقوق شهروندان است باید در دسترس عموم مردم قرار گیرد. سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، ناظر بر حسن اجرای قوانین در سطح تمامی نیرو‌های مسلح است.

 

در ادامه فرشید ابراهیم نژاد دادستان نظامی جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خوزستان گفت: فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری در رسیدگی به جرائم چراغ راه ما و تمام همکاران قضایی است.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان قضایی که یک اصل از قانون اساسی را به خود اختصاص داده و وظیفه خطیر و حساسی بر عهده دارد افزود: این سازمان با قشری سر و کار دارد که به امنیت کشور می‌پردازند لذا نوع رسیدگی‌ها در سازمان به گونه‌ای است که علاوه بر مقابله با جرم، حفظ اسرار و اقتدار نیرو‌های مسلح را باید مدنظر داشته باشد.

 

دادستان نظامی جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خوزستان گفت: حدود اختیارات فرماندهان نظامی و انتظامی بر اساس آئین‌نامه انضباطی نیرو‌های مسلح است و آنجایی که جرمی اتفاق می‌افتد، دادسرای نظامی و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ورود پیدا می‌کند.

 

وی افزود: رسالت اصلی خود را حمایت از وظایف قانونی نیرو‌های مسلح می‌دانیم و در راستای پیشگیری از وقوع جرم تلاش می‌کنیم البته حضور میدانی فرماندهان نظامی و انتظامی بسیار مهم و کمک حال ما خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها