خبرهای داغ:
شاهرود_ تولیدکنندگان شهرستان شاهرود در ترویج سیستم‌های نوین در بخش کشاورزی و دامپروری با حمایت جهادکشاورزی این شهرستان پیشرو هستند.
کد خبر: ۹۵۳۳۱۵۲
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱

تولید انگور داربستی در شاهرود/ایجاد سیستم نوین پرورش گاو شیریبه گزارش خبرنگار بسیج، در راستای گرامیداشت روز خبرنگار، تور رسانه‌ای با حضور خبرنگاران خبرگزاری‌های مستقر در شهرستان شاهرود و مدیر جهادکشاورزی شهرستان و معاونین ایشان از باغ انگور شرکت سیمان شاهرود و دامپروری گاو شیری ۶۰۰ رأسی محمدی انجام شد.
حمید آقا بیکی معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان شاهرود در حاشیه این بازدید‌ها با تأکید بر اهمیت فعالیت خبرنگاران در انعکاس فعالیت‌های نهاد‌ها و نیاز‌های جامعه به مسئولان از زحمات آنان تقدیر کرد و با بیان اینکه ارتباط صنعت و کشاورزی در ایجاد باغ انگور مدرن در شرکت سیمان انجام شده است، افزود: ۱۵ هکتار انگور شاهانی مکی یکسال است که در جوار شرکت سیمان ایجاد شده است که بیش از ۳۰ هزار نهال غرس شده و آبیاری قطره‌ای انجام شده و اهمیت آن کشت داربستی است.
او گفت: مزیت سیستم داربستی این است که آفات کمتر و سمپاشی راحت‌تر و بهره وری تولید بیشتر و جمع آوری مکانیزه با کمترین هزینه انجام می‌شود.
آقا بیکی از تولید محصول این باغ در سال آینده خبر داد و افزود: شرکت طب پلاستیک نیز لعل کویر و تولید انگور را راه اندازی کرده است و این ارتباط صنعت و کشاورزی باید تقویت شود.
او به گاوداری محسن محمدی در روستای قلعه نو خرقان نیز اشاره کرد و افزود: این گاوداری بیش از ۸۰۰ گاو شیری دارد که با سیستم‌های نوین در حال تولید شیر هستند که شیر‌ها به خارج از استان ارسال می‌شود.
آقا بیکی به ۲۸ هزار راس گاو پرواری و گوشتی در شهرستان اشاره و اظهار کرد: در شهرستان ۱۴۰ تن شیر تولیدی داریم که به خارج از استان ارسال می‌شود و ۵۷ درصد گاوداری‌ها صنعتی است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به الگوی کشت در دامداری‌ها، افزود: گاو شیری آب و هوای خوبی می‌خواهد و سازگاری دام با این هوا بسیار مهم است.
او گاوداری محسن محمدی را دامداری شیری و اصلاح نژاد عنوان کرد و گفت: مکانیزاسیون تولید در خدمت دام که به نفع تولید است در این گاوداری انجام شده است و امیدواریم با این کار هم الگویی برای دامداری‌های شهرستان و استان باشد.
محسن محمدی مسئول گاوداری با اشاره به اینکه این دامداری را با عشق و علاقه ایجاد کرده ام، افزود: حمایت مالی توسط بانک‌ها متأسفانه انجام نشده است و تمام این گاوداری با تلاش شخصی ایجاد شده و تلاش داریم از بروزترین گاوداری‌های کشور و سیستم‌های نوین استفاده شود.
این دامدار جهادگر با بیان اینکه ۲۵ نفر مستقیم و ۴۰ نفر غیر مستقیم مشغول کار در این واحد هستند، افزود: تلاش داریم جمع آوری شیر مکانیزه و بروز دنیا و محل نگهداری و استراحت آن‌ها نیز ایجاد و از گاوداری سنتی به سمت صنعتی و بروز جهان پیش برویم.
او از مسئولین استانی خواست حمایت خود را از این واحد‌ها که تلاش دارند علم روز دنیا را همراه با تولید برای رشد بهره‌وری و افزایش تولید بکار گیرند حمایت لازم را انجام دهند.
در این دو بازدید آنچه مشاهده شد این بود که صنعت گران و عاشقان تولید در کشور بسیار هستند، اما حمایت از آن‌ها کم است که مسئولین باید در این راستا بیشتر تلاش کنند و خواسته این تولیدکنندگان که حمایت از آنان است را انجام دهند.
توجه به علم روز دنیا و افزایش بهره وری و تولید موضوع دیگری بود که در این دو بازدید کاملا مشهود بوده و این سخنان رهبر انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار می‌دهد که باید شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از تولید مورد توجه دقیق مسئولین قرار بگیرد.
امیدواریم مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی تلاش کنند از این تولیدکنندگان که عاشقانه دنبال تولید مدرن و بهره وری بالا هستند حمایت بیشتر کرده و گره‌های آنان را رفع کنند، چون مشکلات آنان قابل حل است و خواسته‌های عجیبی ندارند و همان تاکید رهبر انقلاب اسلامی در حمایت مادی و معنوی از تولیدکنندگان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها