خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: طی مراجعه احدی از شهروندان مبنی بر مسدودی حساب وی از سوی پلیس فتا یکی از استان‌های شمالی کشور، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۳۴۰۸۳
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹

علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان،  اظهار کرد: طی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر مسدودی حساب وی از سوی پلیس فتا یکی از استان‌های شمالی کشور، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 

 

وی افزود: با بررسی‌های اولیه مشخص گردید یکی از شیادان سایبری از طریق وجوه سرقتی، اقدام به خرید تلفن همراه از مغازه شاکی کرده است. 

 

رئیس پلیس فتا خوزستان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات تخصصی و عملیاتی شبانه روزی، متهم اصلی را شناسایی و به همراه دو نفر از همدستان او با هماهنگی قضائی در اهواز دستگیر شدند.

 

حسینی از بررسی ابعاد گسترده این پرونده خبر داد و گفت: در بازجویی‌های فنی و تخصصی روشن شد این شیادان سایبری بصورت باندی از روش اسکیمر اقدام به تخلیه حساب بانکی شهروندان می‌کردند و سپس از طریق کاربران ناآگاه اقدام به پول‌شویی می‌کردند به طوری که طعمه‌های خود را از گروه‌های فضای مجازی با عنوان کاریابی، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، افراد نیازمند جذب و با دادن وعده‌های متفاوت، مبالغ سرقتی را به کارت‌های آنان واریز می‌کردند.

 

وی افزود: آنها از این روش اقدام به خرید ارز دیجیتال یا کالا کرده تا رد پایی از خود به جا نگذارند که تاکنون بیش از 20 نفر از مالباختگان شناسایی شدند. 

 

این مقام انتظامی از شهروندان خواست به هیچ وجه اطلاعات کارت بانکی خود را به افراد ناشناس ندهند و به تبلیغات دروغین کاریابی در فضای مجازی اعتماد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن 096380 و یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها