فرماندار رشتخوار از افتتاح و کلنگ زنی ۸۶ پروژه عمرانی در این شهرستان بااعتبار بالغ‌بر ۳۸۹ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۵۹۰۷
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از رشتخوار؛ حسین باهوش در رابطه با فعالیت مجدد دانشگاه پیام نور این شهرستان اظهار کرد: این واحد آموزشی طی 2سال گذشته در حال جمع شدن بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش‌های نماینده مردم شهرستان در مجلس اسلامی، تنها دانشگاه این منطقه مجدد فعال شد و اکنون ۳۰۰ دانشجو در این مرکز تحصیل می‌کنند، امیدواریم با همت رئیس دانشگاه و همراهی مردم، در ابتدای مهرماه جاری تعداد دانشجویان این واحد آموزشی به ۵۰۰ نفر در تکمیل ظرفیت برسد.

فرماندار رشتخوار افزود: سال گذشته از رشتخوار تنها یک نفر رتبه زیر هزار در کنکور سراسری را کسب کرد اما امسال با تلاش مجموعه آموزشی شهرستان و تلاش دانش آموزان ۱۲ نفر رتبه زیر هزار را کسب کرده‌اند که این نتیجه باعث افتخار است. همچنین کسب مقام برتر شورای آموزش و پرورش و شورای امربه معروف ونهی ازمنکر و...درحوزه آموزش و پرورش شهرستان قابل تقدیر است.

نماینده عالی دولت در رشتخوار تصریح کرد: عملیات اجرایی سایت اداری شهرستان که ۱۶ سال مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرارگرفته بود، در دولت فعلی از یک هفته گذشته بااعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان آغاز شده است. همچنین استخر شنای رشتخوار بعداز حدود ۱۲سال راکد ماندن امسال ۸ میلیارد تخصیص اعتبار گرفته و پیمانکار آن مشخص شده و تلاش می‌کنیم تکمیل این پروژه قبل از پایان امسال انجام شود.

باهوش بیان کرد: کتابخانه فتح‌آباد هم یکی دیگر از پروژه‌های ناتمام دولت‌های قبلی بوده که امسال دو میلیارد تومان اعتبار اخذ کرده و از یک هفته گذشته اقدامات اجرایی آن آغازشده است در همین مدت حدود ۶۰ کیلومتر روکش آسفالت مسیر رشتخوار به تربت‌حیدریه و خواف نیز انجام شده است.

وی با اشاره به آغاز باند دوم قطعه ۹ از سه‌راهی جنگل تا پلیس‌راه، توضیح داد: در حوزه آسفالت روستایی  دردولت سیزدهم ، در ۲۱ روستا با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان حدود ۱۷۰ هزار مترمربع آسفالت انجام شده که این شهرستان در حوزه نهضت آسفالت و جذب قیر رتبه برتر استان را کسب کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ۱۰ چمن مصنوعی در ۱۰ روستا بااعتبار حدود ۱۶ میلیارد تومان، پیگیری‌های مسکن ملی و کار تصویب ۱۳ هکتار اراضی مسکن ملی در زمین‌های مقابل دانشگاه پیام نور در کمیسیون ماده ۵ استانداری انجام شده و از طرفی ۲۵ هکتار دیگر نیز در حال پیگیری است که امیدواریم بتوانیم در این اقدام هم گام موثری برداریم.

باهوش در رابطه با موضوع مسکن روستایی در شهرستان مطرح کرد: بحث واگذاری 26 واحد مسکونی در براکو، در سعادت‌آباد ۶۰ واحد و در کت ۳۰ مسکن روستایی تاکنون انجام‌شده است و بزودی در روستاهای نوق و فتح آباد نیز کلنگ زنی و واگذاری زمین انجام خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: فعال شدن مرکز تعویض پلاک رشتخوار که حدود۱۰ سال پیش افتتاح شده وهیچ کاری تاکنون انجام نداده جزو مطالبات مردمی است  و با پیگیری‌های انجام شده با شهرداری و نیروی انتظامی مشکلات رفع و تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین در حوزه گازرسانی به روستاها تا پایان ماه جاری صد درصد روستاهای شهرستان از این نعمت برخوردار خواهند شد.

نماینده عالی دولت در رشتخوار بیان کرد: افتتاح ساختمان پلیس‌راه، رفع مشکلات در در حوزه آب شرب و ۶۷ کیلومتر لوله‌گذاری در راستای رفع تنش آبی از دیگر اقدامات انجام شده فهته دولت در رشتخوار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها