خبرهای داغ:
میان هیاهوی عاشقان راه حسین (ع)؛ بزرگ بانویی از روستای شلمچه عازم مرز می‌شود تا موکب کوچکش را برپا کند.
کد خبر: ۹۵۳۵۹۹۵
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ عاشق حسین که باشی فرق نمی‌کند مشقت و سختی راه قبول کنی و پای پیاده قدم در راه کربلا بگذاری یا لباس خدمت بپوشی و در راه زائران سردار کربلا پذیرای قدم‌های زائران باشی.

 

اربعین، قرارگاه عاشقان حسینی و شیفتگان اهل‌بیت (ع) است که عاشقان وی، فوج فوج از مناطق مختلف کشور خود را به گذرگاه‌های مرزی اربعین می‌رسانند تا با عبور از مرز‌های زمینی خود را به کربلای معلا برسانند.

 

در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا گذرگاه مرزی شلمچه ۴۵۰ موکب مردمی برای پذیرایی از زائران اربعین برپا شده، اما نشستن در موکب بی‌بی 'عوده فرحانی' که یکی از فرزندانش را در راه امام حسین (ع) نثار وطن و ارزش‌های اسلام کرده صفای دیگری برای زائران کربلا دارد.

 

این بانوی ۸۰ ساله اهل روستای سرحانیه خرمشهر با ۲ پسر و چهار دختر، همسر خود را از دست داده، اما اندوخته و پس انداز خود را وقف زائران امام حسین (ع) کرده و هر روز صبح با زیراندازی کوچک، فلاکس چای و یک ظرف خرما موکبی کوچک را در مسیر عبور زائران برپا می‌کند.

 

بانو عوده با زبان عربی به زائران خیر مقدم گفته و با چای و خرما از آن‌ها پذیرایی می‌کند.

 

بی‌بی عوده در هشت سال جنگ تحمیلی نیز تا زمانی که خرمشهر به دست متجاوزان بعثی اشغال نشده بود با پخت غذا‌های محلی و نان از رزمندگان پذیرایی می‌کرد.

 

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۵ کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد.

 

شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه اربعین حسینی در استان خوزستان هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار